Η ημέρα του Κυρίου (Μεσσιανισμός)

Από fonhbowntos.gr Οκτώβριος 30, 2014 Αρθρα

Σ’ ένα βιβλίο της Γ΄ Λυκείου, είδα ένα άρθρο από εφημερίδα της εποχής του 1933 με τίτλο «Μεσσιανισμός», το οποίο καθώς φαντάζομαι, το συμπεριέλαβαν κατ’ αρχάς στην βάση της μελέτης που γίνεται με αρχείο λήψης (4)αντικείμενο τις θρησκείες από ιστορική και φιλοσοφική άποψη,-θρησκειολογία λέγεται αυτή η «επιστήμη»-και ύστερα, με αφορμή την πολυπολιτισμικότητα που μας ήρθε ως νέο φρούτο πλέον σ’ αυτή την χώρα. Εδώ και αρκετά χρόνια η Ελλάδα, ως μέρος της παγκοσμιοποίησης έγινε κι αυτή ένα μωσαϊκό εθνικοτήτων! (Δαν.2:44)

Δυστυχώς όμως πρέπει να πω, ότι ΔΕΝ εκπληρώνει κατά την γνώμη μου τον σκοπό της μελέτης για την οποία συμπεριελήφθη, αφού οι αρχές του πλουραλισμού που επικαλείται το βιβλίο πάνε περίπατο, καθώς προβάλλει μόνο απόψεις που συμφωνούν με το άρθρο και καμία αντίθετη η έστω άλλη γνώμη, που να δίνουν την δυνατότητα να εξαχθούν χρήσιμα και ασφαλή συμπεράσματα από τους μαθητές.

Το κάνει χειρότερα μάλιστα, καθώς καταφεύγει σε ειρωνικά ευφυολογήματα… με σκοπό να πετύχει τι όμως; Μήπως για ν’ αποπροσανατολίσει;

Αυτό το λέω, διότι οι άλλοι συντελεστές που φιλοξενούνται στο βιβλίο, χωρίς να λένε κάτι διαφορετικό, κινούνται στο ίδιο πνεύμα με το άρθρο του ’33 και συνεπικουρούμενοι από την συγγραφική ομάδα του images (14)υπουργείου,-εδώ είναι η ένστασή μου,- αναπαράγουν όλοι μαζί τον όρο ‘Μεσσιανισμό’ με περιφρονητικό τρόπο!

Προσπερνώ όσο ποιο γρήγορα γίνεται τα όποια απαξιωτικά σχόλια που διαβάζω, κάνοντας ταυτόχρονα την σκέψη, πως θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν λίγα εδάφια από την Παλαιά και την Κ. Διαθήκη η ν’ ανέτρεχαν στην εργασία κάποιου που είχε ασχοληθεί με το θέμα και εκπροσωπούσε την «άλλη άποψη».

Αυτή λοιπόν η άποψη που εσκεμμένα παραλήφτηκε, σε μια έστω περιληπτική αναφορά θα περιέγραφε, -όχι με σκοπό τον προσηλυτισμό αλλά την μελέτη,-τον πρώτο ερχομό του Ιησού Χριστού ως Σωτήρα και τον δεύτερο ερχομό Του ως Βασιλέα και Κύριο των πάντων! Όλη η Αγία Γραφή αυτό πραγματεύεται κι αν μη τι άλλο, κάποια σχόλια θα έπρεπε να υπάρχουν για χάρη του πλουραλισμού όπως είπαμε και μιας επιπρόσθετης γνώσης για την οποία οι Έλληνες διακρινόμαστε! (Πράξ.17:21)

 Πως είναι να είσαι χριστιανός!

Στο δια ταύτα όμως για να κρίνεται κι εσείς αυτά που μ’ έκαναν να θαυμάσω!

Στην αρχή λοιπόν, ο εν λόγω συγγραφέας και οι άλλοι συντελεστές του άρθρου, ερμηνεύουν πράγματι το «πνεύμα του Μεσσιανισμού» και την «προσδοκία της ελεύσεως του Θεανθρώπου», αλλά με μόνο την δική τους άποψη να φαίνεται.  Λένε λοιπόν:

images (15)«Το πνεύμα του Μεσσιανισμού και η ευλαβητική αναμονή του Υπερανθρώπου που θα μας σώσει από τα δεινά μας, ΔΕΝ έχει να κάνει με ανθρώπους που είναι  νέοι, είναι επιστήμονες  και έχουν αξιόλογη διανόηση».

Αφού δηλαδή διαπίστωσαν, ποιες κατηγορίες συνανθρώπων μας δεν αφορά η «ευλαβητική αναμονή του Θεανθρώπου» που ειρωνικά τον ονομάζουν «Υπεράνθρωπο», στην συνέχεια εξετάζουν το τι ακριβώς πνεύμα είναι αυτό που εκφράζεται δια του μεσσιανισμού  και ανακαλύπτοντας σε ποιους απευθύνεται, λένε επίσης.

Είναι μια «Κατάσταση αντίθετη προς το Ελληνικό πνεύμα», «δημιούργημα της Ανατολής», images (16)«θρησκεία των μαζών», αφορά τους «πιστούς», τους «υπηκόους» και τις «αγέλες»!

Και συμπεραίνουν πως, «για τον άνθρωπο που θέλει στ’ αλήθεια να κερδίσει την ζωή του, δεν υπάρχει αναμονή εξωτερικής σωτηρίας» και αφού καταλογίζουν υποδεέστερη σοφία στους ηθικούς κανόνες του Μωσαϊκού νόμου, σε αντιδιαστολή με αρχαία Ελληνικά ηθικά ρητά, «άρα λοιπόν και βάρβαροι», το άρθρο φτάνει στο απόφθεγμα, ότι «ο Έλληνας περιφρονεί την ιδέα του μεσσιανισμού γιατί ΠΡΏΤΟΝ έχει πίστη στον άνθρωπο και ΔΕΥΤΕΡΟΝ γιατί ξέρει να σκέπτεται»!

 Η άποψη ενός χριστιανού

Θα χρειαζόντουσαν πολλές σελίδες για ν’ απαντηθούν επί μέρους όλ’ αυτά, πράγμα που δεν μας επιτρέπεται τώρα να κάνουμε για χάριν συντομίας. Όμως αντί άλλης απάντησης σχετικά για τα περί  «Ελληνικού πνεύματος» των Ελλήνων, που έχουν «αξιόλογη διανόηση» και «ξέρουν να σκέφτονται», σας μεταφέρω ακριβώς αυτό που έγραψε ο πρώτος πρωθυπουργός της ελεύθερης Ελλάδας για τον χριστιανισμό, «το images (17)δημιούργημα της Ανατολής» και την «θρησκεία των μαζών», όπως οι άνθρωποι αυτοί διατείνονται ότι είναι.

«Οι Έλληνες, έστω κι αν υποτάχτηκαν στους νικητές Τούρκους, δεν υποδούλωσαν εντελώς το πνεύμα τους, πιστεύοντας σε μια θρησκεία που διδάσκει τις υψηλότερες αρχές και σκοπούς της ανθρώπινης φύσης και βοηθάει στην τελειοποίηση της ανθρώπινης σκέψης»

Μετά απ’ αυτό καταλαβαίνουμε, πως εκτός από την γενεαλογική καύχηση που θα πρέπει να έχουμε ως λαός, -ποιος λέει το αντίθετο άλλωστε,- ας καυχώμεθα και για την θρησκευτική χριστιανική καταγωγή μας, αν και αρχίσαμε ως ειδωλολάτρες. Έπειτα, ας τιμάμε Τον Θεό και Πατέρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού τον ζώντα  στους αιώνες, αφού προνόησε πριν απ’ όλους τους εκ των εθνών λαούς πλην των Ιουδαίων, πρώτοι εμείς να μεταλάβουμε των επουρανίων δωρεών και επί πλέον μας τίμησε «γράφοντας» το ευαγγέλιο στην Ελληνική γλώσσα!

Στα περί «αναμονής η όχι εξωτερικής σωτηρίας» υπονοώντας ότι, η από τον Θεό βοήθεια μας είναι αδιάφορηimages (18) και ότι «αυτός που θέλει να κερδίσει την ζωή του μπορεί να τα καταφέρει μόνος του», αντί άλλης απάντησης, λέω:

Kοιτάξτε που είμαστε σήμερα! Και σαν λαός, αλλά και σαν μονάδες, ο καθ’ ένας  μας ξεχωριστά και δείτε εάν έχουμε ανάγκη από «εξωτερική σωτηρία» και από πού. Και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Τέλος δεν θα μπορούσα ν’ αποφύγω μια απλοϊκή ερώτηση.

Σ’ ένα χριστιανικό κράτος όπως είναι η Ελλάδα, πως είναι δυνατόν κάποιοι ν’ ν’ αντιμετωπίζουν πράγματα που δεν ξέρουν μ’ επιπολαιότητα και να χρησιμοποιούν ανοήτως και χωρίς φόβο φράσεις, όρους, νοήματα και πρόσωπα του ευαγγελίου; Πως γίνεται να προσβάλουν τ’ όνομα του Ιησού Χριστού τόσο ανερυθρίαστα και να λοιδορούν τους χριστιανούς αδιαφορώντας για την πίστη τους στο ένα και μοναδικό πρόσωπο της Αγίας Γραφής με το οποίο ασχολείται τόσο πολύ, του έχει δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο και αποκαλεί ως τον Θεό, τον Δημιουργό, τον θαυμαστό Σύμβουλο, τον Σωτήρα, τον Μεσσία, τον Βασιλέα, τον Κριτή πάντων, τον Κύριο;

 «Μεσσίας» και «Μεσσιανισμός»,

 «Μεσσίας» η στον εξελληνισμένο τύπο της Αραμαϊκής «Μασιάχ», σημαίνει «αυτός που είναι χρησμένος», ο «Χριστός» και ιδιαίτερα ο «σωτήρας». Ο όρος «μεσσιανισμός», εκτός από τους Εβραίους που δεν μας αφορά το πως αυτοί τον ερμηνεύουν, έχει να κάνει με την «πίστη στην έλευση του images (19)Μεσσία, δηλ. του Χριστού, του Σωτήρα».

Η Αγία Γραφή με εκτενή, σαφή και ευδιάκριτο τρόπο, μας ειδοποιεί μέσα από προτυπώσεις, γεγονότα και επανειλημμένες προφητείες, από την εποχή της πτώσης των πρωτοπλάστων έως των ημερών του Ιωάννου του Πρόδρομου, τον ερχομό του Ιησού με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουν, όχι για να εγκαταστήσει κάποια βασιλεία επί της γης για λογαριασμό ενός περιούσιου λαού,-έτσι πιστεύουν οι εβραίοι για τον εαυτόν τους,- (Ιωάν.6:15) αλλά για να συμφιλιώσει στο πρόσωπό του ο Θεός τα πάντα, με βάση το αίμα Του, ικανοποιώντας έτσι την Θεία δικαιοσύνη. (Ρωμ.3:25)

Το ίδιο πάλι η Αγία Γραφή στο σύνολό της θα έλεγα, μας προειδοποιεί και για την δεύτερη επάνοδο του Ιησού Χριστού που σύμφωνα και με την δική Του υπόσχεση οπωσδήποτε θα συμβεί. (Ματθ.16:27)  Όχι μόνο για ν’ απαλλάξει κάποιους από τα δεινά τους όπως περιφρονητικά γίνεται λόγος, αλλά και για να κάνει αποκατάσταση σε όλα εκείνα που οι άνθρωποι έφεραν τον όλεθρο και την καταστροφή. (Πραξ.3:21)  

 Οι χριστιανοί και οι άλλοι

Οι αναγεννημένοι χριστιανοί με πολύ απλό τρόπο ζουν «προσμένοντες με ζήλο και λαχτάρα τον images (21)ερχομό της ημέρας του Θεού μας».(Β΄Πέτρ.3:12) Κι ενώ φαντάζει γεγονός παράδοξο σε πολλούς, οι ίδιοι αναπαύονται στις υποσχέσεις του Κυρίου για την δεύτερη έλευσή Του. Έτσι, χωρίς να θεωρούν τον εαυτόν τους «μάζα η αγέλη», πιστεύουν, ότι εφ’ όσον εκπληρώθηκαν τα πάντα στο πρόσωπο του Ιησού κατά την πρώτη έλευσή του, γιατί να μην εκπληρωθούν τα πάντα και κατά την δεύτερη έλευσή του!! (Αποκ.19:9)

Υπάρχουν βέβαια και οι χλιαροί στην πίστη χριστιανοί, που εορτάζουν γιορτές αγάπης όπως τα images (20)Χριστούγεννα, κατανοούν εορτές θυσίας όπως το Πάσχα και συμμετέχουν σε άλλες τυπολατρικές συνάξεις που είναι προεικόνιση των μελλόντων (Εβρ.9:9) για τους μέλλοντες ν’ απολαύσουν σωτηρία και ζωή αιώνιο.Αυτοί όμως ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, γι αυτό και δεν τον περιμένουν, (Εβρ.4:3) γι αυτό και δεν προσαρμόζουν την ζωή τους ανάλογα, (Α΄Ιω.3:3) γι αυτό και λοιδορούν, (Ιούδ.1:18)  ώστε να συμβαίνει σε αυτούς το ρηθέν:

«Ούτος ο λαός διά των χειλέων με τιμά, η δε καρδία αυτών μακράν απέχει απ’ εμού. Εις μάτην δε με σέβονται, διδάσκοντες διδασκαλίας εντάλματα ανθρώπων». (Μάρκ.7:6-7 )

Τα γεγονότα των ημερών μας σε παγκόσμιο επίπεδο θα έπρεπε να κάνουν τους ανθρώπους και ιδιαίτερα αυτούς που γράφουν μισαλλόδοξα, τουλάχιστον ανήσυχους αν όχι ερευνητές του θελήματος Του Θεού διότι, αρχείο λήψης (6)«λησμονούν φαίνεται θεληματικά ότι με τον Λόγο του Θεού δημιουργήθηκαν από παλιά οι ουρανοί και η γη, η οποία βγήκε μέσα από το νερό και στηρίχθηκε πάνω στο νερό. Με το ίδιο όμως στοιχείο καταστράφηκε και ο τότε κόσμος, όταν έγινε ο κατακλυσμός. Έτσι κι ο σημερινός κόσμος διατηρείται με το Λόγο του Θεού, ώσπου να καταστραφεί με την φωτιά την ημέρα εκείνη κατά την οποία θα κριθούν και θα καταδικασθούν οι ασεβείς. (Β΄Πέτρ.3:5-8)

Αν και η ρήση αυτή του απόστολου Πέτρου διδάσκεται ως μάθημα σε πολλά ανώτατα ιδρύματα, επειδή περιέχει νοήματα που ερευνώνται από την εποχή του Ησιόδου,(800 π.χ.) ωστόσο άγνωστες εξακολουθούν να παραμένουν για τους περισσότερους έως και σήμερα πολλές πτυχές της δημιουργίας, γιατί έτσι το θέλησε ο Θεός, να μην γίνει τίποτα γνωστό γι αυτόν δια μέσου της ανθρώπινης σοφίας, «ευδόκησε όμως δια μέσουimages (23) τής απλότητας τού κηρύγματος να σώσει αυτούς που πιστεύουν»! (Α΄Κορ.1:21)

Και ποιος είναι εκείνος, που ΔΕΝ θέλει να έρθει η ημέρα εκείνη παρά μόνο ο ένοχος και ο ασεβής, που αποφεύγει πάντοτε να παραστεί ενώπιον του κριτή για να κριθεί;

Απομακρύνοντας με κάθε τρόπο από τις σκέψεις τους και από την ζωή τους την ημέρα αυτή, μήπως θα ικανοποιηθεί  η άρνησή τους να εμφανισθούν ενώπιον του βήματος του Θεού;

Στην χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία και στάθηκε η αιτία να εξαπλωθεί ο χριστιανισμός, κάποιοι εμφανίζονται ως «ειδήμονες» να θεολογίζουν, άλλοι να θρησκειολογούν και γενικά να χρησιμοποιούν το βήμα που έχουν για να μιλάνε με αλαζονεία για να φιμώσουν και ν’ απορρίψουν την γνώση του ευαγγελίου.

«Διδάσκουν» μικρούς και μεγάλους με θράσος και υπεροψία, χωρίς να σέβονται τις ανώτερες δυνάμεις και images (24)την εξουσία του Θεού την οποία περιφρονούν και χλευάζουν. Είναι οι ίδιοι για τους οποίους μας προειδοποιεί ο απόστολος Πέτρος λέγοντας: «Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να ξέρετε, ότι στις έσχατες ημέρες θα εμφανιστούν άνθρωποι χλευαστές που θα ακολουθούν τις δικές τους επιθυμίες. Θα σας εμπαίζουν και θα σας ρωτούν τι έγινε μ’ εκείνη την υπόσχεση ότι θα ξανάρθει ο Κύριος; Οι πατέρες μας πέθαναν αλλά τα πάντα παραμένουν όπως ήταν από την αρχή του κόσμου» (Β΄Πέτρ.3:4)

 η ημέρα του Κυρίου

Ωστόσο η ημέρα του Κυρίου θα έρθει όπως ο κλέφτης τη νύχτα. Και στον γνόφο και στο σκοτάδι της ζοφερής αυτής ημέρας του Κυρίου, θα εξοβελιστούν «οι  δειλοί και άπιστοι και βδελυκτοί και φονείς και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτραι και πάντες οι ψεύσται». (Αποκ.21:8 )

images (25)Όποια στάση και να κρατήσουμε, ακόμη και την στάση της απιστίας, δεν γίνεται ν’ ανατραπεί το σχέδιο του Θεού, που θα κάνει να έρθει ο Ιησούς Χριστός και πάλι, όχι βέβαια όπως την πρώτη φορά ως Μεσσίας για τους Ιουδαίους και Σωτήρας για τους εξ εθνών πιστούς, αλλά ως Βασιλέας των Βασιλέων και Κύριος των Κυρίων για να κρίνει ζώντας και νεκρούς με δικαιοσύνη κατά το ευαγγέλιό Του! Για τους Χριστιανούς που περιμένουν την ημέρα του Κυρίου ισχύει ότι ο απόστολος Παύλος λέει:

«Το ότι έχουμε σωθεί αυτό συνδέεται με την ελπίδα. Η ελπίδα όμως είναι για κάτι που δεν το βλέπουμε, γιατί αν κάτι το βλέπει κανείς ποιος ο λόγος να το ελπίζει; Αν όμως ελπίζουμε εκείνο που δεν βλέπουμε, αυτό σημαίνει πως το προσμένουμε με υπομονή». (Ρωμ.8:24-25 )

Ο Θεός να σας ευλογεί

γιάννης μαστοράκος

 

 

 

 

 

 

Από fonhbowntos.gr Οκτώβριος 30, 2014 Αρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ