Τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών

Από fonhbowntos.gr Αύγουστος 19, 2016 Η Αγια Γραφη διδασκει

Ύστερα από δυόμιση χρόνια επαφής και επικοινωνίας με τον Χριστό, ο Πέτρος, ένας από τους πρώτους μαθητές του Κυρίου που Τον ακολουθούσαν παντού όπου κι αν πήγαινε, άνθρωπος της δράσεως με πλούσιες πνευματικές εμπειρίες, εκφράζει για πρώτη φορά την στερεή πεποίθησή του για την θεότητα του Ιησού.

ΑΣΧΕΤΑ ΕΑΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΣΕ ΠΛΗΡΩΣ η όχι για το τι μπορεί να σήμαιναν στην πραγματικότητα τα λόγια που είπε εκείνη την στιγμή ενώπιον όλων, ήταν το πρώτο σοβαρό όσο και αναγκαίο βήμα πίστεως –άλμα ίσως-που κάνει ο Πέτρος εκείνη την ώρα, αφού η συνέχεια γι αυτόν θ’ αποδεικνυόταν πολύ δύσκολη. (διαβάστε: οι απόστολοι φωτεινά παραδείγματα….)

Ποια είναι η «ΠΕΤΡΑ» στην οποία ο Χριστός θα οικοδομούσε την εκκλησία Του

Στον καιρό που ο Πέτρος περνάει με τον Ιησού Χριστό παρατηρούμε, ότι παραδίνεται με όλη του την καρδιά «στον τύπο της νέας γνώσης και της αλήθειας» που άκουσε από αυτόν, γι αυτό και η πρώτη του ανταμοιβή από τον Κύριο δεν άργησε να έρθει! (Ρωμ.6:17)  Για τον Ιησού ο Πέτρος ΔΕΝ θα είναι πλέον ο Σίμων που σημαίνει «άχυρο», ο άνθρωπος που θα «κλυδωνίζεται και θα περιφέρεται με κάθε άνεμο διδασκαλίας»,- στην συμπεριφορά του οποίου  θα μπορούσε να δει ο καθένας και τον δικόν του εαυτόν-αλλά η «ΠΕΤΡΑ» επάνω στην οποία θα θεμελιώσει την Εκκλησία Του. (Εφεσ.4:14)

Για την πιθανότατα να μην γίνεται αμέσως απ΄όλους αντιληπτό να επισημάνουμε, ότι η «ΠΕΤΡΑ» πάνω στην οποία ο Χριστός θα οικοδομούσε την εκκλησία Του ΔΕΝ είναι ο Πέτρος αλλά η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ο ίδιος καθώς είπε, ότι «ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού του ζώντος»! (Ιωάν.6:68-69). 

Η φανέρωση του Πέτρου που ήρθε ως αποκάλυψη από τον Θεό, σε συνδυασμό με την αποφασιστική στάση του, έκαναν τον Ιησού Χριστό να του υποσχεθεί ΚΑΙ «τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών», ανταμείβοντάς τον έτσι διπλά! (Ματθ.16:19)

«Τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών»

Αρχικά φάνηκε πως του δινόταν κάποιος κεντρικός ρόλος στα ζητήματα της εκκλησίας, που στους κόλπους της θα φιλοξενούσε «τους γευθέντες τον καλόν λόγον του Θεού» και μπορεί να ήταν κι έτσι, αφού στον καιρό της παροικίας του μεταξύ των πιστών του Χριστού, είχε σημαντικότατη παρουσία στα δρώμενα των εκκλησιών της Ιουδαίας, της Γαλιλαίας και της Σαμάρειας. (Πράξ.2:43, 9:31 κ.αλ.)

ΟΜΩΣ η υποσχεθείσα από τον Κύριο «εξουσία» στον Πέτρο ΔΕΝ είχε να κάνει με την ανάθεση κάποιου είδους επίγειων αξιωμάτων, όσο απαραίτητα και να ήταν για την εύρυθμη λειτουργία των εκκλησιών … Καθώς «αυτή» ξεπερνούσε τις ανθρώπινες δυνατότητες, έμοιαζε εντελώς διαφορετική και πέρα απ’ ότι θα φανταζόταν κανείς …..! Όταν αποκαλύφτηκε, φάνηκαν αμέσως τόσο τ’ αγαθά αποτελέσματά της όσο και ποιος την κατείχε. Ο Πέτρος, -χωρίς θαρρώ κι ο ίδιος να το είχε άμεσα αντιληφθεί,-απέδειξε πως ήταν αυτός που κρατούσε τα «κλειδιά» αυτής της νέας εξουσίας, αφού ΜΑΖΙ με τους έντεκα αποστόλους την ημέρα της Πεντηκοστής των Ιουδαίων ΑΝΟΙΞΕ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, εκπληρώνοντας απόλυτα τον λόγο του Κυρίου!

ΟΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ

Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως τα εξαιρετικά αποτελέσματα αυτού του τόσο σπουδαίου εγχειρήματος δεν ήρθαν από μόνα τους, ούτε μόνο από τους αποστόλους αλλά κυρίως με την συμμετοχή των «δυνάμεων του μέλλοντος αιώνος», που πρώτοι οι ίδιοι γεύτηκαν την ημέρα της έγχυσης του Πνεύματος του Αγίου κατά την υπόσχεση του Ιησού Χριστού, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ, πως η βασιλεία των ουρανών δεν «είναι εν λόγω, αλλ’ εν δυνάμει». (Εβρ.6:5, Πράξ.2:4,41, 19:44, Λουκ.24:49, Α΄Κορ.4:20)

Παρεπιπτόντως να πούμε, πως εκτός από την λέξη «κλειδιά» συναντάμε στην αγία γραφή και την λέξη«κλειδί», την οποία εξηγούμε ως την γνώση εκείνη που «ξεκλειδώνει» με βάση την ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ το μυστήριο του Θεού και Πατέρα και του Χριστού, στον οποίον είναι κρυμμένοι όλοι οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσης ενάντια στην οποία οι «Πύλες του άδη», η αιώνια κρίση δηλαδή και ο θάνατος «ΔΕΝ υπερισχύουν». (Κολ.2:3, Εβρ.10:27, Ιωαν.5:24, Λουκ.24:49) (βλέπε και το άρθρο «τα κλειδιά του άδου και του θανάτου»)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΌΜΩΣ,

Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ, ΤΑ «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΔΗΛ. ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ,ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ «ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ» ΠΑΝΙΣΧΥΡΕΣ  «ΔΥΝΑΜΕΙΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΜΕ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ Σ’ ΑΥΤΟΝ!

ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΥΤΕΣ, ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΑΡΧΙΚΑ ΦΑΝΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, ΕΠΕΙΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΟΥΝ ΚΑΘΩΣ ΛΕΕΙ Η ΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ «ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ  ΑΙΩΝΑ» Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΠΛΗΣΙΑΣΕ!

ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ αυτές ΔΕΝ γίνονται αμέσως αντιληπτές απ’ όλους. Είναι όμως κατανοητές στους πιστούς, τις οποίες γεύονται ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥΣ. Γίνονται δε ορατές σ’ αυτούς, από τα διακονήματα του Ιησού Χριστού που ενεργούνται με τους αποστόλους, προφήτες , ευαγγελιστές, ποιμένες και διδασκάλους, οι οποίοι δια Του Αγίου Πνεύματος καταρτίζουν και υπηρετούν τους αγίους, έτσι ώστε να οικοδομείται το σώμα του Χριστού, για όσο καιρό εξακολουθεί η πόρτα της χάριτος να παραμένει από τον Θεό ανοιχτή. (Εφεσ.4:12, Ιωάν.17:18, Ιωάν.1:16)

 Γιατί ο Χριστός υποσχέθηκε τα «κλειδιά» στον Πέτρο

Στην ερώτηση γιατί «έδωσε» ο Κύριος πρώτα στον Πέτρο τα «κλειδιά» και όχι σε κάποιον άλλον από τους παρισταμένους αποστόλους η και σε όλους μαζί ταυτόχρονα, η απάντηση βρίσκεται τόσο στην αποκάλυψη της θεότητας του Ιησού από τον ουράνιο Πατέρα που έγινε ΠΡΩΤΑ στον Πέτρο, όσο και στο θάρρος που έδειξε φανερώνοντάς την ενώπιον όλων. Το γεγονός αυτό ο Ιησούς το εκτίμησε αναλόγως. Ο λόγος, η ορθή γνώση, ότι προσπαθούσε να τους μάθει όλο αυτόν τον καιρό που ήταν μαζί τους ο Χριστός, είχε πλέον ενωθεί με την πίστη… κι όταν είδε ο Κύριος να ταυτίζεται η πίστη του Πέτρου με το πρόσωπό Του ως Υιού του Θεού, είδε σ’ αυτόν έναν πρώτης τάξεως συνεργάτη για το ξεκίνημα του έργου του μετά τον ίδιον, που μέχρι τότε ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΕ ΔΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ! Μετά την ανάληψη του Ιησού στους ουρανούς, κάποιος έπρεπε να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας κι αυτός ήταν ο Πέτρος, ο οποίος για τους λόγους που είπαμε, ήταν ένα βήμα ποιο μπροστά από τους άλλους…(Ιωαν.21:15)

Δεν τίθεται θέμα υπερεξουσιών η αποκλειστικοτήτων του Πέτρου από τον Κύριο

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που έρχεται σε γνώση μας με όσα διαβάζουμε δια του ευαγγελίου είναι, πως ο Ιησούς Χριστός έδωσε πράγματι τα «κλειδιά» της βασιλείας των ουρανών στο Πέτρο αλλά όχι κατ’ αποκλειστικότητα. Μπορεί να είχε το γενικό πρόσταγμα και μεγαλύτερα χαρίσματα έναντι των άλλων που τον διέκριναν ως τον πρώτο μεταξύ των αποστόλων, όμως η παρουσία και η ενεργή προσπάθεια και των υπολοίπων αποστόλων που βρίσκονταν στο ανώγειο την ημέρα της έγχυσης του Πνεύματος του Αγίου, ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ, αφού «κατά την δοθείσα εις αυτούς χάρη που έλαβαν από του Κυρίου», συνέβαλαν ο καθένας με τον τρόπο του στην σωτηρία τριών χιλιάδων ψυχών. (Μαρκ.9:38, Πράξ.2:37) Και όχι μόνο τότε αλλά και στον καιρό που ακολούθησε μετά την ημέρα της Πεντηκοστής των Ιουδαίων, οι απόστολοι είχαν πρωταγωνιστικούς ρόλους και συμμετείχαν ενεργά και ισότιμα με τον Πέτρο στην σωτηρία χιλιάδων ψυχών. (Ιωάν.1:16,17:18)  Όλ’ αυτά βέβαια όχι χωρίς συνέπειες, αφού σαν τον Πέτρο κι αυτοί διώχτηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν και πέθαναν για τον λόγο του Θεού και την μαρτυρία του Ιησού Χριστού.

Η ίδια εξουσία από τον Ιησού Χριστό και σε άλλους εκτός του Πέτρου και των αποστόλων

Το γεγονός ότι δεν ήταν μόνο ο Πέτρος η οι απόστολοι οι μοναδικοί η οι τελευταίοι που είχαν παρόμοιες «εξουσίες –κλειδιά» που «ξεκλείδωναν» για όποιον  πρόσεχε στο κήρυγμά τους την «πόρτα» που οδηγούσε στην βασιλεία των ουρανών, (Πράξ.16:14)  επιβεβαιώνεται αργότερα και από τον Παύλο. Αυτός ο μεγάλος απόστολος των εθνών, όπως αργότερα ονομάστηκε απ’ όλη την χριστιανοσύνη, ΟΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ κάποια στιγμή ν’ απολογηθεί για τον εαυτόν του είπε, πως «δεν υπήρξε σε ΤΙΠΟΤΑ κατώτερος των πρωτίστων αποστόλων», παρότι δεν περπάτησε σωματικά με τον Χριστό όπως οι πρώτοι μαθητές Του. Ποιο συγκεκριμένα απευθυνόμενος στους Κορίνθιους τους έλεγε, ότι «τα σημεία  τού αποστόλου ενεργήθηκαν (από τον ίδιο) ανάμεσά τους με κάθε υπομονή, με θαύματα και τεράστια και δυνάμεις». (Β΄Κορ.12:12)

ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΠΩΣ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥ ΑΛΛΑ ΔΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

Πρώτα η εξουσία να λέγεται κάποιος «τέκνο Θεού», έπειτα ακολουθούν τα χαρίσματα και όλα τ’ άλλα

Με όσα είπαμε έως τώρα, είδαμε πως η ομολογία του Πέτρου ήταν που ξεκλείδωσε την πόρτα της βασιλείας των ουρανών, αναγνωρίζοντας κατά αρχάς την θεότητα στο πρόσωπο του Ιησού και κάνοντας γνωστές τις αιώνιες δυνάμεις του Κυρίου! Και όποιος ανάλογα με τον Πέτρο ομολογεί, πως ο Χριστός είναι ο Υιός του ζωντανού Θεού, το ίδιο ξεκλειδώνει για το εαυτόν του την βασιλεία των ουρανών, αφού η ομολογία αφορά αυτόν και τον καθένα ξεχωριστά. Ότι είναι αλήθεια για έναν που γνωρίζει, για τον άλλο που δεν ξέρει εξακολουθεί να είναι μυστήριο και άγνωστο. Γι αυτόν ο σταυρός του Χριστού αν και τον βλέπει δεν του είναι κατανοητός, εκτός από το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει ένα είδος μαρτυρίου η και θανάτου. ΣΕ όποιον του αποκαλύπτεται ο σταυρός του Χριστού δεν είναι βέβαια για να σταυρωθεί ο ίδιος,-αυτό το έκανε ο Κύριος για λογαριασμό μας,-αλλά να συσταυρώσει δια του βαπτίσματος τον άνθρωπο των επιθυμιών, για να καταργήσει το σώμα της αμαρτίας και να πάψει να είναι δούλος της.

το παράδειγμα του Ιησού Χριστού

Αυτός που μένει για οποιαδήποτε αιτία  μακριά από μια τέτοια απόφαση θα πρέπει να καταλάβει, ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ να κερδίσει την είσοδό του στην αιωνιότητα αλλά ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ στα χαρίσματα του Πνεύματος του Αγίου..! Ο Ιησούς Χριστός έδωσε το παράδειγμα κάνοντας ορατά σε όλους τ’ αποτελέσματα του εγχειρήματός του. Μπορεί η δικαιοσύνη του Θεού ν’ απαιτούσε να θυσιαστεί αλλά αυτό ΔΕΝ έφτανε.. ΈΠΡΕΠΕ ο ίδιος να το θελήσει και ο ίδιος να πάρει την απόφαση ν’ ανέβη στον σταυρό. Ο απόστολος Παύλος στην προς Φιλιππησίους επιστολή λέει ακριβώς τι άφησε ο Χριστός για να εκπληρώσει το θέλημα του Θεού. Ο Ησαΐας πάλι, αιώνες πριν από τον ερχομό του Ιησού στην γη με σαφήνεια προαναγγέλλει ΤΟ ΠΑΘΟΣ του Κυρίου λέγοντας, «θα βάλω επάνω στον ώμο του το ΚΛΕΙΔΙ τού οίκου τού Δαβίδ» δείχνοντας έτσι το μέσον του θανάτου Του και το τι θ΄αντιμετώπιζε, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ που θα Του δίνονταν από τον Θεό εξ αιτίας της υπακοής Του, με την οποία «θ ανοίγει και κανένας δεν θα κλείνει και θα κλείνει και κανένας δεν θα ανοίγει». (Ησ.22:22) (βλέπε το ομώνυμο άρθρο)

Ο απόστολος Πέτρος λοιπόν, ομολόγησε για τον εαυτόν του, έκανε το χρέος που του αναλογούσε και κοιμήθηκε εν Κυρίω. Το ίδιο έκαναν και οι άλλοι απόστολοι, όπως και η πρώτη αποστολική εκκλησία που ίδρυσαν, αφού την αυτή ομολογία μεταφέρει σε κείνους που είναι πρόθυμοι ν’ ακούσουν και να υπακούσουν στο θέλημα του Θεού.

Ο καθένας απ’ αυτούς που διδάχτηκαν τον ίδιο τύπο διδασκαλίας με των αποστόλων ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΙ! Αν αυτό ταιριάξει ΑΠΟΛΥΤΑ με του Πέτρου συνεπώς και με την ομολογία του, τότε του δίνεται «η εξουσία να λέγεται τέκνο Θεού» σαν ανταμοιβή από τον Ιησού Χριστό, αφού ο Κύριος δεν είναι προσωπολήπτης. Έπειτα έρχονται όλα τ’ άλλα…, διακονίες, χαρίσματα και εξουσίες μόνον που είναι από τον Θεό κι όχι από τους ανθρώπους, «διανέμον ιδία εις έκαστον καθώς θέλει»  (Α΄Κορ.12:11)

 

Από fonhbowntos.gr Αύγουστος 19, 2016 Η Αγια Γραφη διδασκει

ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ