οι διώξεις των χριστιανών φαινόμενο των εσχάτων ημερών

Από fonhbowntos.gr Ιούνιος 28, 2016 Τα σημεια των καιρων

Όλοι εκείνοι που ασχολήθηκαν με την συγγραφή του ευαγγελίου, είτε ήσαν απόστολοι είτε σαν ευαγγελιστές και διδάσκαλοι, έκριναν σκόπιμο, πως έπρεπε ν’ αναφερθούν με λεπτομέρειες στις προειδοποιήσεις του Ιησού Χριστού για τις διώξεις των πιστών, σύμφωνα με τις οποίες θα συνεχίζονταν και πέρα της πρώτης αποστολικής περιόδου, με αφορμή το κήρυγμα της Βασιλείας Του Θεού και την ομολογία της πίστεώς τους! (Α΄Πετρ.2:20, 3:14, 4:14)

Στην βάση αυτής της ομολογίας με αναφορά τ’ όνομα του Κυρίου γνωρίζουμε για διωγμούς που συνέβησαν επίσης στην περίοδο του Μεσαίωνα, όπως επίσης και στα νεώτερα χρόνια της ανθρώπινης ιστορίας. την ίδια στιγμή ενώ διαπιστώνουμε πως και στους καιρούς που διανύουμε οι διωγμοί κατά των χριστιανών παίρνουν διαστάσεις φαινομένου. Για την σφοδρότητα αυτών των διωγμών καθώς και για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που θα πάρουν στις λίγες «ημέρες» που θα εναπομείνουν πριν από «το τέλος», ο Κύριος μας έχει προειδοποιήσει. Μας έχει πει π.χ. ότι οι «καιροί τότε θα είναι πονηροί» και πως μεταξύ των ανθρώπων θα επικρατεί έντονα η σύγχυση, ο φόβος και η αβεβαιότητα για δεινά που θα επηρεάσουν όλη την οικουμένη. Και πως οι συνθήκες αυτές δεν γίνεται να μην επηρεάσουν και τους χριστιανούς, που όμως σε σύγκριση με τους άλλους ανθρώπους που έχουν αγνωσία Θεού, οφείλουν να είναι στερεωμένοι πάντοτε στον Λόγο Του, προσηλωμένοι στην ελπίδα της δευτέρας ελεύσεώς Του και άγρυπνοι φρουροί των ψυχών τους, για να μην γίνει σε κανέναν από αυτούς το ευαγγέλιο, «λίθος προσκόμματος και πέτρα σκανδάλου»! (Α΄Πέτ.2:8, Ματθ.13:21)

Όλα γκρεμίζονται, τα πάντα καταρρέουν, η προσοχή μας εντείνεται, ο Κύριος έρχεται

Με όλ’ αυτά που γίνονται σήμερα όπως οι πόλεμοι, οι ακαταστασίες κι άλλα πολλά, πιστεύουμε πως οι «ημέρες» αυτές έχουν μπει για τα καλά στις ζωές  ΟΛΩΝ των ανθρώπων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη μας. Το ίδιο συμβαίνει και με τους χριστιανούς, των οποίων η  καθημερινότητά τους και οι ζωές τους έχουν πραγματικά στοιχειωθεί από αυτά που περνάνεΌμως, αυτό δεν ήταν που περιμέναμε όλ’ αυτά τα χρόνια, όταν λέγαμε ότι ο Ιησούς Χριστός έρχεται;

Είναι μεγάλο λάθος να επικεντρωνόμαστε σ’ ότι δυσάρεστο συμβαίνει γύρω μας βλέποντας με απορία μόνο του το δέντρο που χάνεται, γιατί αυτό θα μας αποπροσανατόλιζε.

Ποιος από τους χριστιανούς ζει με την πεποίθηση, ότι αυτό το κακό που ήρθε μπορεί ν’ αλλάξει εάν αλλάξουν και τα πρόσωπα που με εξουσιαστικό και ανηλεή τρόπο συνεχίζουν να φέρνουν τους πάντες σε αδιέξοδα και στην απόγνωση; Θα ήταν σαν μην βλέπαμε το δάσος που καίγεται και αναπαριστάνεται με την αμετάκλητη παρακμή του μεγαλύτερου πολιτισμού που γνώρισε ο άνθρωπος, αφού το υπόβαθρο στο οποίο οικοδομήθηκε ήταν η απληστία και οι νέες και τιποτένιες αξίες που έφερε η νέα τάξη πραγμάτων με την βίαιη παγκοσμιοποίηση των εθνών και το γκρέμισμα κάθε ηθικού φραγμού που είχαν κτίσει οι παλαιότεροι πριν από εμάς.

Άρα λοιπόν είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ολόκληρη την αλήθεια η οποία δια στόματος του ίδιου του Ιησού Χριστού λέει: «Εσείς, όμως να προσέχετε· δέστε, σας τα έχω προείπει όλα», (Μάρκ.13:23) που σημαίνει, ότι «ΟΠΟΙΟΣ θέλει να ζήσει δια της πίστεως του ευαγγελίου ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα διωχθεί». ΜΕΤΑ ας πάρει την θέση που επιθυμεί  απέναντι στα πράγματα του Θεού, ΔΙΟΤΙ «ενόσω ονομάζεται το σήμερον» (Εβρ.3:13) θα πρέπει να είναι πάντοτε έτοιμος ν’ αντιμετωπίζει δια του πνεύματος και παρόντα και μέλλοντα. (Λουκ.21:36, Α΄Πετρ.3:17)

Ως πρόβατα ανάμεσα σε λύκους

Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη καλύπτεται από έθνη που έχουν δημοκρατίες, δεν σημαίνει ότι έχουν λύσει τα προβλήματά τους.

Δεν είναι το καλύτερο πολίτευμα που έχει αναδείξει ποτέ ο άνθρωπος, με τις περισσότερες ελευθερίες και δικαιώματα απ’ οτιδήποτε άλλο;

Παρόλα αυτά, όταν οι εκλεγμένοι άρχοντες από τον λαό συμπεριφέρονται ως κατεξουσιαστές, (Μάρκ.10:42) πράγμα που βλέπουμε να συμβαίνει ανά την υφήλιο, τότε οι δημοκρατίες αλλάζουν μορφή, χάνουν τα ερείσματά τους στην βάση τους που είναι οι λαοί τους, γίνονται ποιο αδύνατες και για να επιβληθούν, γίνονται περισσότερο υποκριτικές και βίαιες, με το πάνω χέρι σε κάθε περίπτωση να το έχουν συμφέροντα και πονηρές επιδιώξεις άπληστων και διεστραμμένων ανθρώπων, εξ αιτίας των οποίων αναβιώνουν συνεχώς πόλεμοι, επαναστάσεις, πραξικοπήματα, γενοκτονίες, φτώχια, εξαθλίωση, πείνες και αρρώστιες. (Ματθ.24:6-9 κ.α.)

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα αίτια αυτών των καταστάσεων που οφείλονται κυρίως στην συνεχή πτώση των ανθρώπων και την απομάκρυνσή τους απ’ ότι θεωρείται ιερό η σέβασμα, αλλά με αυτό θέλω να επισημάνω, ότι σε τέτοιες κακές συνθήκες ζούνε σήμερα οι ευσεβείς χριστιανοί στον τυπικό χριστιανικό κόσμο για να μην αναφερθώ στους χριστιανούς που ζούνε σε μουσουλμανικές χώρες, καθώς όλοι βρίσκονται εκτεθειμένοι «ως πρόβατα ανάμεσα σε λύκους»… (Ματθ.10:16) Ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που χάνονται «παρασυρόμενοι και δελεαζόμενοι από βλαβερές και ανόητες επιθυμίες», (Α΄Τιμ.6:9) που δείχνουν ότι,-θα το ξαναπώ,-ενόσω ζούμε στον κόσμο αυτό της φθοράς, η ψυχή μας θα είναι πάντοτε σε κίνδυνο! (Ψαλμ.119:109)

Και με την ευκαιρία επιτρέψτε μου να πω:

Όταν Οι χριστιανοί παίρνουν μέρος σε πολιτικές αντιπαραθέσεις τότε οι ψυχές τους είναι ακάλυπτες ,βρίσκονται σε κίνδυνο.

Όταν οι χριστιανοί έχουν θρησκευτικές αντιπαλότητες τότε οι ψυχές τους είναι εκτεθειμένες, είναι σε κίνδυνο.

Όταν οι χριστιανοί ερωτοτροπούν με ξένες προς το ευαγγέλιο διδασκαλίες τότε βρίσκονται σε κίνδυνο.

Όταν οι χριστιανοί συναναστρέφονται με ανθρώπους που τρέχουν στο εκχύλισμα της αμαρτίας κινδυνεύουν ενώ γίνονται και η αιτία να βλασφημείται τ’ όνομα του Κυρίου. (Ρωμ.2:24)

Τι λέει για τις διώξεις των χριστιανών ο ευαγγελιστής Ματθαίος

Ο Ματθαίος σε όλο το 10ο κεφ. κάνει εκτενή αναφορά σε διωγμούς που θα υποστούν οι απόστολοι, όπως τους προμήνυε ο Ιησούς Χριστός αλλά και στους μετά απ’ αυτούς πιστούς, καθώς λέει  στο εδ.10 ότι αυτοί-οι διωγμοί- ΔΕΝ πρόκειται να σταματήσουν, «μέχρις ότου έρθει ο Υιός τού ανθρώπου». (Ματθ.10:23)

Χαρακτηριστική είναι και η αναφορά που κάνει πάλι στο 24ο κεφ. για το ίδιο θέμα, το οποίο μάλιστα συσχετίζει άμεσα με τα τελευταία σημεία των «έσχατων καιρών», αφού οι χριστιανοί θα ζουν σε συνθήκες ακαταστασιών με πολέμους, πείνες, αρρώστιες, ταραχών, φυσικών καταστροφών, ενώ ταυτόχρονα θα βασανίζουν την ψυχή τους από την εμφάνιση ψευδοπροφητών, τις διδασκαλίες δαιμόνων, την ανομία που θα έχει αυξηθεί και την αγάπη των πολλών να έχει ψυχρανθεί. (Ματθ.24:9-12)

Αυτή την εικόνα δεν θα την σηκώσει ο Χριστός από την γη μέχρι να έρθει. Μέχρι τότε είμαστε υποχρεωμένοι να ζούμε μέσα σ’ αυτή, προσέχοντας την ζωή μας σύμφωνα με το ευαγγέλιο. Αυτό δείχνει άλλωστε το επόμενο εδάφιο που λέει ότι «Εκείνος όμως, που θα έχει υπομείνει μέχρι τέλους, θα σωθεί». (Ματθ.24:13)

Το «τέλος» ο Κύριος το προσδιορίζει, με το τέλος του κηρύγματος του ευαγγελίου που πρέπει πρώτα να κηρυχτεί προς μαρτυρία σε όλο τον κόσμο. (Ματθ.24:14)

Κι ενώ αυτό το τέλος θα σημάνει την άμεση παύση όλων των διώξεων των χριστιανών μέσω της αρπαγής της εκκλησίας του Ιησού Χριστού, ΔΕΝ θα είναι το ίδιο απαλλαγμένοι απ’ αυτές και ακόμα χειρότερες διώξεις, όσοι θα παραμείνουν στην γη και δεν θα έχουν αρπαχτεί από τον Κύριο στους ουρανούς.

Μετά από το γεγονός της αρπαγής θα ξανοιχτεί μια νέα περίοδος πολύ θλιβερή για όλους τους ανθρώπους, ιδιαίτερα όμως για κείνους που θα πάρουν έστω και την τελευταία στιγμή την απόφαση να παραμείνουν πιστοί και άγιοι στον Κύριο.

Το εδ.9  του κεφ.24 είναι πολύ χαρακτηριστικό του τι θα γίνεται τότε καθώς λέει:

 «Τότε θέλουσι σας παραδώσει εις θλίψιν και θέλουσι σας θανατώσει, και θέλετε είσθαι μισούμενοι υπό πάντων των εθνών διά το όνομά μου». (Ματθ.24:9)

Δεν έχω καμία αμφιβολία πως το εδάφιο αυτό αφορούσε τους αποστόλους, τους μαθητές τους και τους επόμενους από αυτούς μαθητές του Χριστού, αλλά το μέρος του εδαφίου που λέει,  «και θέλετε είσθαι μισούμενοι υπό πάντων των εθνών» με κάνει να σκέφτομαι, ότι θα εκπληρωθεί εντελώς σε μέλλοντα χρόνο προκαλώντας μάλιστα σοκ και δέος, αφού δεν έχει ξαναγίνει ποτέ, ούτε στα χρόνια των διώξεων από τους ρωμαίους αυτοκράτορες, οι χριστιανοί και όσοι μαρτύρησαν για τον Κύριο, να έχουν γίνει τα ποιο μισητά πρόσωπα στον κόσμο και μάλιστα με την σύμφωνη γνώμη όλων των εθνών. (Αποκ.11:10)

Αυτό έχει την εξήγησή του στο γεγονός, ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι σ’ όλη την γη θα έχουν σύμφωνη γνώμη με τον τον αντίχριστο, οι όποιοι με την προτροπή του θα στραφούν με λύσσα εναντίον εκείνων που θα αρνηθούν να βάλουν το χάραγμά του και να προσκυνήσουν την εικόνα του με αποτέλεσμα, να μαρτυρήσουν για τ’ όνομα του Ιησού Χριστού με σκληρό τρόπο. (Αποκ.17:6)

Ο ευαγγελιστής Μάρκος δηλώνει με έμφαση το εξής συνταρακτικό, που έχει βέβαια ξαναγίνει στο παρελθόν, αλλά όχι στην έκταση που θα πάρει τότε το γεγονός, όταν θα «παραδώσει αδελφός τον αδελφό σε θάνατο, και πατέρας το παιδί· και θα επαναστατούν τα παιδιά ενάντια στους γονείς, και θα τους θανατώσουν».

Μόνο σε περίοδο που θα έχει χαθεί κάθε έλεγχος θα συμβαίνουν αυτά, για να δικαιολογηθεί εντελώς η ονομασία που της έχει δώσει η Αγία Γραφή ως την «μεγάλη θλίψη», (Αποκ.7:14) αφού τότε οι άνθρωποι θα έχουν χωριστοί σε πιστούς στον αντίχριστο και άπιστους σ’ αυτόν αλλά πιστούς στον Χριστό, με τους πρώτους να διώκουν και να χύνουν το άγιο αίμα εκείνων που θα είναι «μισούμενοι υπό πάντων». (Μάρκ.13:12-13)

Τι λέει ο ευαγγελιστής Μάρκος

  1. Εσείς, όμως, να προσέχετε στον εαυτό σας· επειδή, θα σας παραδώσουν σε συνέδρια, και θα σας δείρουν σε συναγωγές, και θα σταθείτε μπροστά σε ηγεμόνες και βασιλιάδες εξαιτίας μου, για μαρτυρία σ’ αυτούς.
  2. Και θέλετε είσθαι μισούμενοι υπό πάντων διά το όνομά μου· ο δε υπομείνας……

Ο ευαγγελιστής Μάρκος από την αρχή του κεφ.13 αποκαλύπτει εσχατολογικά σημεία και με το εδ.9  δίνει οδηγίες για συγκεκριμένη διαγωγή που θα πρέπει να έχουν οι μαθητές, προκειμένου να έχουν την προσοχή τους για ανάρμοστες συμπεριφορές και διώξεις εκ μέρους των ανθρώπων που οπωσδήποτε εξ αιτίας της πίστης τους θα τους προκαλούσαν, μέχρι που ξαφνικά παρεμβάλει το εδ.10 λέγοντας:

«Και πρέπει πρώτον να κηρυχθεί το ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη», όπου με τον συμπλεκτικό σύνδεσμο «Και» ενώνει  χρονικά το νόημα του εδαφίου, με τα νοήματα του προηγούμενου και των επομένων μετά απ’ αυτό, τονίζοντας έτσι, ότι στον καιρό που το τέλος θα πλησιάζει και το ευαγγέλιο θα εκπληρώνει την αποστολή του επί της γης, οι διωγμοί εναντίον της εκκλησίας του Χριστού δεν θα πάψουν, πράγμα που το καταδεικνύει με την δεύτερη πρόταση του εδ. 13 που λέει όπως και ο Ματθαίος: «ο δε υπομείνας έως τέλους, ούτος θέλει σωθή».

Τι λέει ο Μάρκος για τις διώξεις των χριστιανών στην εποχή του αντιχρίστου (Μάρκ.13:14-20)

«Όταν δε ίδητε το βδέλυγμα της ερημώσεως, το λαληθέν υπό Δανιήλ του προφήτου, ιστάμενον όπου δεν πρέπει -ο αναγινώσκων ας εννοή- τότε οι εν τη Ιουδαία ας φεύγωσιν εις τα όρη».

Συνεχίζοντας λέει , πως όταν έρθει εκείνη η ώρα, θα πρέπει ν’ αφήσουν τα σπίτια τους, τους αγρούς τους, τα υπάρχοντά τους και οτιδήποτε άλλο που θα τους βάρυνε η θα τους εμπόδιζε προκειμένου να απομακρυνθούν εγκαίρως και όσο μακρύτερα γινόταν, για να μην τους προλάβει η θλίψη των ημερών εκείνων του αντίχριστου, που ο Θεός βέβαια για τους εκλεκτούς  θα έβαζε τέλος περιορίζοντάς την μόνο σε επτά χρόνια. (Μάρκ.13:14-20)

Μια παρόμοια περιγραφή που κάνει ο Λουκάς, αφορούσε στα γεγονότα που συνέβηκαν στους Ιουδαίους της Ιερουσαλήμ το 70μχ, η οποία αν και συμπίπτει με την περιγραφή του Μάρκου διαφέρει εντελώς από αυτή, εξ αιτίας των προσώπων που εμπλέκονται και των περιστάσεων που λαμβάνουν μέρος στην κάθε μια απ’ αυτές.

Ο Μάρκος π.χ. αναφερόμενος στα γεγονότα αυτά λέει, πως θα συμβούν με υπαιτιότητα του «βδελύγματος της ερημώσεως» υπονοώντας τον αντίχριστο όταν αυτός εμφανιστεί, ενώ ο Λουκάς μιλάει για «το πλήρωμα των εθνών» που θ’ ασχοληθούν ως κυρίαρχες δυνάμεις που θα είναι τότε, για την επανεγκατάσταση του λαού Ισραήλ από «διασκορπισμένος μεταξύ των εθνών» όπου βρισκόταν, στα πατρογονικά του εδάφη και πάλι, πράγμα που έγινε εν έτι 1947 με απόφαση του ΟΗΕ. Σημειωτέον η προφητεία του Λουκά εκπληρώθηκε και μάλιστα με μοναδικό τρόπο. (Λουκ.21:24, Ρωμ.11:25)

Η πρόρρηση του Μάρκου όπως και του Ματθαίου άλλωστε, όπως καταλαβαίνουμε δεν έχει εκπληρωθεί ακόμα, (Ματθ.24:15) αφού για να συμβεί αυτό, θα πρέπει οι άνθρωποι με τα ίδια τους τα μάτια να «δουν το βδέλυγμα της ερημώσεως», αφού λέει « όταν ίδητε», για να καταλάβουν από τα στοιχεία που μας δίνουν οι ευαγγελιστές ότι είναι ο αντίχριστος. Μόνο που τότε, όσοι ενταχθούν σ’ αυτό το εδάφιο θα πέσουν κι από τα σύννεφα, όταν ταυτόχρονα εκτός από το να βλέπουν, θα ξέρουν πως είναι μέσα στην «ερήμωση» και στην «μεγάλη θλίψη» πράγμα που απεύχομαι για χριστιανούς όπως και για τον εαυτό μου… (Ματθ.25:11, Λουκ.13:25)

Πρέπει να γνωρίζουμε πως το φαινόμενο των διώξεων, θα πάρει μορφή χιονοστιβάδας στην περίοδο την παγκόσμιας διακυβέρνησης του αντίχριστου, ο οποίος στο δεύτερο μισό της επταετούς επικυριαρχίας του, θα διώξει ανηλεώς όσους εκ των ανθρώπων δεν βάλουν τον αριθμό 666 στο δεξί τους χέρι και στο μέτωπο. Ανάμεσά τους και πολλούς χριστιανούς οι οποίοι δεν πρόσεξαν κι έμειναν έξω από την χάρη Του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, καθώς και τον λαό Ισραήλ τον οποίο θα προσπαθήσει ν’ απατήσει παριστάνοντας τον εαυτόν του ως Θεό στον ναό του Σολομώντα, (Μάρκ.13:14,Ματθ.24:15) που εν τω μεταξύ θα τον έχουν και πάλι ξαναφτιάξει οι Ισραηλίτες, για να προσφέρουν όπως στην Παλαιά Διαθήκη, αμνοερίφια και άλλες θυσίες στον Θεό.

Τι λέει ο ευαγγελιστής Λουκάς

Ο Λουκάς όταν κάνει λόγο σε διωγμούς, δεν αναφέρεται μόνο σ’ εκείνους που υπέστησαν οι πρώτοι μαθητές συμπεριλαμβανομένων και των αποστόλων και όσων ακολούθησαν μετά από αυτούς, αλλά με ότι λέει επεκτείνεται και μέχρι τους καιρούς που βλέπουμε να εκπληρώνονται σήμερα τα σημεία του τέλους.

Τι λέει:

12 Προ δε τούτων πάντων θέλουσιν επιβάλει εφ’ υμάς τας χείρας αυτών, και θέλουσι σας καταδιώξει, παραδίδοντες εις συναγωγάς και φυλακάς, φερομένους έμπροσθεν βασιλέων και ηγεμόνων ένεκεν του ονόματός μου·

16 Θέλετε δε παραδοθή και υπό γονέων και αδελφών και συγγενών και φίλων, και θέλουσι θανατώσει τινάς εξ υμών, (Λουκ.21:12-19)

Η φράση «Προ δε τούτων πάντων», (κεφ.21:12) δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη «πριν απ’ όλα αυτά» εννοώντας αυτά που θα τους συμβούν πριν εκδηλωθούν τα σημεία που θα καθορίσουν τους έσχατους καιρούς σαν να απευθυνόταν με αυτόν τον τρόπο αποκλειστικά στους ίδιους, αλλά, επειδή το «Προ» είναι πρόθεση και όχι χρονικό επίρ. μπορεί να σημαίνει και «κυρίως» η «πάνω απ΄ όλα».

Είναι δηλαδή σαν να τους έλεγε, ότι «κυρίως» αυτό που πρέπει να σας απασχολεί κατόπιν αυτών που σας είπα για τους έσχατους καιρούς και  «πάνω απ’ όλα», να προσέχετε στους εαυτούς σας για τον λόγο ότι θα σας διώξουν, φυλακίσουν, κακομεταχειριστούν και «τινάς εξ υμών» θα θανατώσουν ακόμη. (Λουκ.21:12-19)

Το «τινάς εξ υμών» που λέγεται στο εδάφιο αυτό από τον Ιησού Χριστό, πιθανόν να έχει να κάνει με κάποιους από τους ίδιους τους αποστόλους και δεν έχουμε λόγο να το ερμηνεύσουμε διαφορετικά, όμως όπως γνωρίζουμε από την εκκλησιαστική ιστορία, μόνο στους Ρωμαϊκούς χρόνους τα θύματα των χριστιανών από τις κάθε είδους διώξεις που υπέστησαν, ήταν εκατοντάδες χιλιάδες. Άλλη μια επισήμανση που πρέπει ν’ αναφέρουμε και λέγεται και από τους υπόλοιπους ευαγγελιστές είναι ότι οι απόστολοι δεν παραδόθηκαν για να φυλακιστούν, να βασανιστούν η και να εκτελεστούν ακόμα υπαιτιότητα των οικογενειών τους, συγγενών η φίλων τους πράγμα που σημαίνει, ότι ενώ ο Χριστός απευθυνόταν με αυτά τα λόγια σ’ αυτούς δεν εννοούσε στην κυριολεξία τους ίδιους αλλά και πολλούς άλλους μετά από τους αποστόλους.

Από το ξεκίνημα του χριστιανισμού έως στις ημέρες μας, όταν μιλάμε για διώξεις χριστιανών, εννοούμε την κάθε μορφή σωματικής βίας και ψυχικού καταναγκασμού απ’ όπου και να προέρχεται με αιτία όπως εξηγήσαμε ΜΟΝΟ το ευαγγέλιο. Εάν πρέπει κατά τον Ιησού Χριστό να κηρυχτεί  σε όλο τον κόσμο, αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς να φέρει αντίσταση ο διάβολος ο οποίος επειδή γνωρίζει πως «ολίγον καιρό έχει», ως «λέων ωρυόμενος περιτριγυρίζει ποιον να καταπιεί» για να του αφαιρέσει την σωτηρία του Ιησού Χριστού, την δικαίωση για τους αγώνες του ως χριστιανό από τον Κύριο και την δόξα που θα του έδινε ο Θεός στην νέα κτίση.  

Αξιοσημείωτο είναι, ότι καταλήγοντας με τα νοήματα των εδαφίων που κάνουν λόγο στους διωγμούς των μαθητών, όπως οι άλλοι ευαγγελιστές έτσι κι ο Λουκάς δίνει έμφαση στην απόκτηση υπομονής, που μάλλον φαίνεται ότι είναι το εισιτήριο για την σωτηρία αφού λέει: «διά της υπομονής σας αποκτήσατε τας ψυχάς σας». (Λουκ.21:19)

 Συμπέρασμα

Εδώ αποδεικνύεται ότι το σχέδιο Του Θεού που αφορά την σωτηρία όλων των ανθρώπων, δεν αποτελεί μέρος ενός σχεδίου επί χάρτου, ούτε βέβαια είναι κάποια ιδέα η πολύ περισσότερο μια εικονική πραγματικότητα, διότι:

Θεμελιώθηκε στην βάση της θυσίας του Ιησού Χριστού ως αμνού άμωμου και άσπιλου ενώπιον Του Θεού και στο πλήθος των μαρτυρισάντων με παρόμοιο τρόπο για το άγιο όνομά Του. (Εβρ.12:1)

Καθώς άρχισε να κηρύττετε το ευαγγέλιο άρχισε και η εκπλήρωση της προειδοποίησης που ο ίδιος ο Ιησούς είχε κάνει προς τους μαθητές του. Όπως δείξαμε δεν αφορούσε μόνο αυτούς αλλά και τους μετά από αυτούς μαθητές και τους μέχρι των ημερών μας πιστούς και έως τον τελευταίο χριστιανό που την έσχατη ώρα θ’ ακούει και θα δέχεται το κήρυγμα της βασιλείας, για τον απλούστατο λόγο, ότι πάντα εκεί δίπλα θα είναι και ο διάβολος για να εμποδίζει με κάθε τρόπο την είσοδο εις αυτήν. (Α΄Πέτρ.5:8 κ.α.)

Οι διώξεις των χριστιανών θα πάψουν όταν το ευαγγέλιο εκπληρώσει την αποστολή του επί της γης και σταματήσει να κηρύττετε. Τότε ασφαλώς δεν θα έχει και νόημα ο κατατρεγμός κανενός χριστιανού, για τον ισχυρό λόγο που θέλει τον Ιησού Χριστό να συναντάται με τους καταδιωκόμενους χριστιανούς και την αγωνιζόμενη στον αγιασμό και καθαρότητα εκκλησία Του στον αέρα δια Πνεύματος Αγίου, ως επιβράβευση των προσπαθειών τους. Όταν το σώμα που είναι ο Χριστός συναντηθεί στο μεσουράνημα με τους αετούς που είναι οι πιστοί και οι εκλεκτοί του Θεού, ΤΟΤΕ μπορούμε να πούμε πως τελείωσαν όλα, όπως όταν φτάνει κάποιος στον προορισμό του από μεγάλο ταξίδι. (Α΄Κορ.15:51-54, Α΄Θες.4:13-18, Λουκ.17:30-37)

Σημ. Διαβάστε επίσης:, «βλέπετε μη σας πλανήση τις»  και «ο σπόρος της βασιλείας επί τα πετρώδη»

Από fonhbowntos.gr Ιούνιος 28, 2016 Τα σημεια των καιρων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ