Τότε πολλοί θα περιτρέχουν & η γνώση θ’ αυξηθεί

Από fonhbowntos.gr Ιούλιος 28, 2013 Τα σημεια των καιρων

Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ:

«Και συ, Δανιήλ, έγκλεισον τους λόγους και σφράγισον το βιβλίον, έως του εσχάτου καιρού· τότε πολλοί θα περιτρέχουν και η γνώση θα πληθυνθή».(Δαν.12:4)

Εκτιμάται ότι:

1ον. Ως προς τον καιρό και τον τόπο: Αυτή δόθηκε τον τρίτο χρόνο του Κύρου βασιλιά της Περσίας, την 24η ημέρα τού πρώτου μήνα, δύο χρόνια δηλαδή μετά την επιστροφή των Ιουδαίων από την Βαβυλώνα στην Παλαιστίνη το 534 π.χ.,  κι  ενώ ο Δανιήλ στεκόταν κοντά στην όχθη τού ποταμού Τίγρη.(Δαν.10:1-4)

2ον. Ως προς τον τρόπο που δόθηκε: Αυτή αποκαλύφτηκε στον Δανιήλ, δια οράματος. (Δαν.10:4)

3ον. Αυτός που αποκαλύπτει είναι ο Θεός: Η εικόνα του ανθρώπου «ντυμένος λινά», τον οποίο ο Δανιήλ βλέπει με το «σώμα να είναι σαν βηρύλλιο, το πρόσωπό του σαν θέα αστραπής, τα μάτια του σαν λαμπάδες φωτιάς , οι βραχίονές του και τα πόδια του σαν όψη χαλκού αστραφτερού και η φωνή των λόγων του σαν φωνή πλήθους», παραπέμπει, -όπως κι άλλοι προφήτες έχουν δείξει,- στην εικόνα του Κυρίου. (Δαν.10:6, Ιεζ.1:24, Αποκ.1:14)  Η απαστράπτουσα παρουσία Του, σε σχέση μάλιστα και με την περίοπτη θέση Του στ’ όραμα, μας οδηγεί στο ίδιο συμπέρασμα, καθώς Τον δείχνει στο μέσον του ποταμού, «επάνω από τα ύδατα», να ξεχωρίζει από τους άλλους δύο αγγέλους, -συνομιλητές του Δανιήλ,- που ήταν στα δεξιά και αριστερά του ποταμού, καθώς επίσης κι από τον Μιχαήλ, για τον οποίον διευκρινίζοντας λέει, πως είναι «εις εκ των αρχόντων» -αρχάγγελος δηλαδή,- φύλακας του Ισραήλ και τίποτα περισσότερο. (Δαν.12:1, Αποκ.12:7)

Άλλωστε, οι λόγοι «της γραφίδος της αλήθειας», όπως ονομάζει το «βιβλίο της  προφητείας» ο Δανιήλ που παραπέμπουν στα επερχόμενα, τα μέλλοντα και πολύ περισσότερο στα έσχατα, είναι αδύνατον να προβλεφθούν πόσο μάλλον και να εκπληρωθούν, από αγγέλους στον ουρανό η από ανθρώπους στην γη, παρεκτός του Κυρίου, ο οποίος είναι ο ΜΟΝΟΣ «πιστός σ’ ότι υπόσχεται»! (Εβρ.10:23, Ησα.44:7). ΑΥΤΟΣ δηλαδή ο Κύριος, που αποκαλύπτει στον Δανιήλ όσα κι εμείς διαβάζουμε, είναι ο ΙΔΙΟΣ που ΥΠΌΣΧΕΤΑΙ ότι θα ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ.

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΑΚΟΜΑ, πως θέλοντας να δείξει «ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ προς τους κληρονόμους τής υπόσχεσης το αμετάθετο της βουλής του», όπως λέει ο απόστολος Παύλος, εγγυάται  «μεταχειριζόμενος ως μέσον τον όρκο», ότι ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΚΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ, ΟΠΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ! (Εβρ.6:17, Δευτ.7:9, A΄Θεσ.5:24 κ.αλ.)

Για την διευκόλυνσή μας, χωρίζουμε  την προφητεία σε δύο μέρη

Στο πρώτο μέρος που λέει «και συ, Δανιήλ, έγκλεισον τους λόγους και σφράγισον το βιβλίον, έως του εσχάτου καιρού», εξετάζουμε:

α) Ποιοι είναι αυτοί οι «λόγοι & το βιβλίον» της προφητείας

β) Την σημασία των φράσεων, «έγκλεισον» και «σφράγισον»  έως εσχάτου καιρού,

διερευνώντας  εκτός των άλλων πότε έρχονται αυτοί και γιατί οι λόγοι της προφητείας θ’ αποκαλυφτούν σ’ αυτούς τους «καιρούς» και όχι σ’ εκείνους του προφητεύοντος.

Στο δεύτερο μέρος της προφητείας διερευνούμε:  Το «τότε»  ως  χρονικό σημείο η στιγμή η περίοδο του μέλλοντος, σύμφωνα με τ’ οποίο «πολλοί θα περιτρέχουν και η γνώση θα πληθυνθή»! Όταν έρθει δηλαδή το «τότε», αυτό θα φανεί με την ταυτόχρονη αύξηση των γνώσεων των ανθρώπων και την επιτυχή προσπάθειά τους να εκμηδενίσουν τις αποστάσεις μεταξύ τους. Αυτά τα στοιχεία που μας δίνονται παρατηρούμε πως είναι σημαντικότατα, γιατί για μια πολύ μακρά περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας απλούστατα ΔΕΝ υπήρχαν… Σε συνδυασμό μάλιστα και με πολλά άλλα «σημεία» που μας αποκαλύπτει η Αγία Γραφή,- Παλαιά και Κ.Δ,-εύκολα συμπεραίνουμε, πως από «ΤΟΤΕ» που θα εκδηλώνονται ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ, θα σηματοδοτούν την συντέλεια του παρόντος πονηρού «αιώνα» η την αρχή του τέλους για τους «έσχατους καιρούς» όπως αλλιώς λέγονται.

το πρώτο μέρος της προφητείας

α) οι «λόγοι» & το «βιβλίον» της προφητείας

Το περιεχόμενο του έργου διακρίνεται σε δύο μέρη. Ένα αφηγηματικό (κεφ.1-6)  και ένα προφητικό (κεφ.7-12).

Το αφηγηματικό μέρος του βιβλίου, περιλαμβάνει περιπέτειες και γεγονότα από τις προσωπικές εμπειρίες του Δανιήλ και των φίλων του και έχουν διδακτικό χαρακτήρα. (κεφ.1-6) Το δεύτερο μέρος του βιβλίου αποτελείται από τους «λόγους» που γράφτηκαν με βάση τα όνειρα, τα οράματα και τις αποκαλύψεις του Δανιήλ, στον οποίον δόθηκαν, αφενός μεν για να ενθαρρύνουν τον δοκιμαζόμενο λαό του Ισραήλ αλλά και ν’ αποκαλύψουν σε όλους, πως η παντοδυναμία και η παρουσία του Θεού στην ιστορία του κόσμου είναι ισχυρότερη, από τις εύθραυστες κοσμικές δυνάμεις που διαδέχονται η μία την άλλη, μέχρι αυτές να εκλείψουν τελείως!

Έτσι λοιπόν μέσα στο έργο του Δανιήλ έχουμε ένα ξεχωριστό ως προς τον χαρακτήρα του «βιβλίο», οι «λόγοι» του οποίου διερευνούν διεξοδικά,

α) τον «καιρό διά τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν» (Εβρ.1:14, Α΄Πετρ.1:10 κ.αλ.)  και

β) «προβλέπει» με μοναδικό τρόπο, τα γεγονότα «της παγκόσμιας ιστορίας από την εποχή του Δανιήλ μέχρι τα τέλη των αιώνων»! (Δαν.2:28 κ.αλ.)

Τι περιλαμβάνει αυτό το βιβλίο:

1ον Το όνειρο της εικόνας. Συνέβη στον δεύτερο χρόνο της βασιλείας του Ναβουχοδονόσορ. (601-561π.χ.) Για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στα «Τέσσερα Βασίλεια» και στην μετά από αυτά εποχή την «αιώνια Βασιλεία του Θεού»! (Δαν.2:1-τέλ)

2ον Το πρώτο όραμα. Σ’ αυτό γίνεται λόγος πάλι για τα τέσσερα Βασίλεια η «θηρία» όπως ο ίδιος αποκαλεί, την «τέταρτη αυτοκρατορία» η οποία του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση για την σκληρότητά της, τα «Δέκα Κέρατα», το «έτερο κέρας» αυτής και τελειώνει λέγοντας, ότι οι βασιλείς αυτών θα πέσουν και την εξουσία θα την παραλάβουν για πάντα οι άγιοι του Υψίστου. (Δαν.7:1-τέλ)

3ον Το δεύτερο όραμα.  Η «Ελληνική αυτοκρατορία» που παριστάνεται με  το «τρίτο θηρίο» και τα «Τέσσερα Κέρατα» αυτής. (Δαν.8:1-τέλ)

4ον Η αποκάλυψη του μυστικού των «εβδομήντα εβδομάδων». Αυτές εξηγήθηκαν από άγγελο του Κυρίου που επισκέφτηκε τον Δανιήλ, σαν «εβδομήντα επταετίες» η 490 χρόνια! (Δαν.9:1-τέλ)

5ον Το τρίτο όραμα  «ένας άντρας ντυμένος λινά». Δόθηκε στον Δανιήλ δύο χρόνια μετά την επιστροφή των Ιουδαίων στην Παλαιστίνη το 534π.χ.

Αυτό τ’ όραμα χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες:

(1η ενότητα) -ο Αλέξανδρος και η διαίρεση του βασιλείου του σε τέσσερα μικρότερα

Εδώ γίνονται αναφορές για το «δεύτερο και το τρίτο βασίλειο» και τον «Βασιλιά των Ελλήνων» που θα υπερισχύσει των Περσών, –του δεύτερου βασιλείου,- τον αιφνίδιο θάνατο του Αλέξανδρου και η διαίρεση του βασιλείου του σε τέσσερα υποδεέστερα. (Δαν.10:1-τέλ & 11:1-4)

(2η ενότητα) -Άνοδος και πτώση των τεσσάρων Ελληνιστικών βασιλείων

Το όραμα συνεχίζεται από το κεφ. (11:5-30)  με αναφορές στον ανταγωνισμό των βασιλιάδων του Βορρά και του Νότου που αντιπροσώπευαν τα δύο από τα τέσσερα σπουδαιότερα ελληνιστικά βασίλεια, του Σέλευκου και του Πτολεμαίου και τις μεταξύ τους συγκρούσεις.

(3η ενότητα) -Ο έσχατος καιρός

Από το χωρίο 31 και μετά ο Δανιήλ μετατοπίζει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ιστορίας κάνοντας ένα άλμα δύο χιλιάδων ετών προς τις έσχατες ημέρες και στον απόγονο του βασιλέως του βορρά, τον οποίον προσομοιάζει με το «βδέλυγμα της ερημώσεως» καθώς αναφέρεται στις εκστρατείες του κατά της Ιερουσαλήμ, τις δοκιμασίες των κατοίκων της από τον ίδιο, το στήσιμο του θρόνου του στον ναό του του Σολομώντος, την βεβήλωση του «αγιαστηρίου της δυνάμεως», την «κατάργηση της παντοτινής θυσίας», την ανάδειξη του «Μαουζείμ» ενός αλλότριου θεού ξένου προς τους πατέρες του, καθώς και στον θάνατό του. (Δαν. 11:31-τέλ)

(4η ενότητα) -Το Τέλος

Εν συνεχεία, το ίδιο όραμα στο κεφ.12 «δείχνει», πως γεγονότα σαν κι αυτά που προαναφέραμε θα συμβούν στην περίοδο της παγκόσμιας «μεγάλης θλίψης» για να προκαλέσουν την επέμβαση του Κυρίου, δίνοντας ένα λυτρωτικό τέλος στην καταστροφική μανία του αντίχριστου. (Ματθ.24:22)  Η Δευτέρα παρουσία του Ιησού Χριστού επισφραγίζεται με την εκπλήρωση όλων των υποσχέσεών Του προς τους αγίους όλων των εποχών και την ταυτόχρονη έναρξη της βασιλείας Του επί της γης, όπως αυτή είχε προαναγγελθεί στον Δανιήλ από την αρχή, με το όνειρο της εικόνας που είδε ο Ναβουχοδονόσορ. (Δαν.2:1-τέλ.,9:24-27κ.αλ.)

Με την σειρά τα γεγονότα του «ΤΕΛΟΥΣ» θα είναι τα εξής:

1ον. Η περίοδος της «μεγάλης θλίψης» όπως ο ίδιος ο Κύριος την ονομάζει  (Ματθ.24:21, Δαν.12:1,Αποκ.7:14 )  και η οποία θα διαρκέσει μια περίοδο 7 ετών!

Μετά το ήμισυ αυτής της περιόδου που εξετάζουμε, που «θα είναι σε καιρόν, καιρούς, και μισόν καιρό», (Δαν.12:7-11)  μετά δηλαδή από τα πρώτα 3,5 χρόνια και μέχρι το τέλος αυτής, θα συντελεστεί,

2ον. «Ο διασκορπισμός τής δύναμης του άγιου λαού». (Δαν.12:7)  (αφορά ΟΛΟ τον λαό του Ισραήλ).

Τότε, μας εξιστορεί ο Δανιήλ, «όλ’ αυτά θα εκπληρωθούν» (Δαν.12:7)  στο τέλος αυτής της περιόδου που θα διαρκέσει 7 χρόνια με

3ον.Την ταυτόχρονη «διάσωση των εκλεκτών εκ του λαού Ισραήλ»

4ον.Την «ανάσταση των νεκρών» του Κυρίου (η πρώτη ανάσταση) και

5ον.Την  «φανέρωση των παιδιών Του Θεού» για να οδηγηθούν στην αιώνια δόξα που τους χάρισε ο Ιησούς Χριστός. (Δαν.12:1-3)

β) η σημασία των φράσεων «έγκλεισον τους λόγους» & σφράγισον το βιβλίον έως του έσχατου καιρού»

Εάν εννοήσουμε, απ’ όσα ο Λόγος του Θεού μας διδάσκει, τι είναι αυτό που πρέπει να περιμένουμε πρώτα, ύστερα το άλλο και ούτω καθεξής, όπως π.χ. γίνεται με τον προγραμματισμό της ζωής μας, που για να πετύχει κάποιος τους στόχους του κάνει ένα βήμα την κάθε φορά, τότε θα καταλάβουμε την μέθοδο του Θεού και τι επιδιώκει λέγοντας, «έγκλεισον τους λόγους» & «σφράγισον το βιβλίον»

Όταν λοιπόν ο Κύριος διαμηνύει στον Δανιήλ πως «οι λόγοι» από το 12ο κεφ και μετά που περιγράφουν τις «ημέρες του τέλους», «ΕΙΝΑΙ κεκλεισμένοι και εσφραγισμένοι», φαίνεται, πως έτσι βάζει τις ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ που χρειάζονται.

Αυτά γράφτηκαν «διά τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν» (Α΄Πέτ.1:10-12)

Εάν αυτοί οι λόγοι ωφελούσαν κάποια στιγμή τους ανθρώπους, αυτό θα εξαρτιόταν από το ΠΩΣ και σε ΠΟΙΟ χρόνο θ’ αποκαλυφτούν, αφού κατά την υπόσχεσή Του, τα πάντα έπρεπε να συγκεφαλαιωθούν στον Χριστό ΚΑΙ καθώς έλεγε, πως αυτοί έπρεπε να κρατηθούν μυστικοί και αδιερεύνητοι «έως εσχάτου καιρού» έδειχνε στον Δανιήλ, ότι οι λόγοι της προφητείας δεν υπηρετούσαν ούτε τον ίδιο, ούτε την εποχή του, ούτε και τον λαό Ισραήλ επί των ημερών του αλλά «ΕΜΑΣ», λέει ο απόστολος Πέτρος και «την ΧΑΡΗ που επρόκειτο να έρθει», για την οποία εκτός από τον Δανιήλ προέβλεψαν και άλλοι προφήτες (Α΄Πέτ.1:10-12)

Τα λόγια του Κυρίου βοήθησαν και τους Ισραηλίτες στο να Τον εμπιστεύονται

Εν τούτοις, οι ίδιοι λόγοι που δείχνουν την παντοδυναμία του Θεού καθώς και την παρουσία Του στην ιστορία του κόσμου, βοήθησαν ακόμα σε δύο πράγματα υπηρετώντας έτσι και την εποχή που ελέχθησαν:

α)  Τον δοκιμαζόμενο λαό Ισραήλ σε συνθήκες αιχμαλωσίας να ανακτήσει το θάρρος του, και

β) να προσβλέπει με εμπιστοσύνη στο μέλλον, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του έως την εγκαθίδρυση της βασιλείας Του από τον «Υιό του ανθρώπου», (Δαν.7:13)   ο ερχομός του οποίου συνδυάζεται με την έναρξη του «εσχάτου καιρού» και την άρση κάθε μυστικού εκ μέρους Του!

Στους «έσχατους καιρούς» η βασιλεία του Θεού υπόθεση όλων των λαών του κόσμου

Οι έσχατοι καιροί, άρχισαν 483 χρόνια μετά τον Δανιήλ, «από την έκδοση του προστάγματος για να ανοικοδομηθεί η Ιερουσαλήμ, έως του Χριστού του Ηγουμένου», (Δαν.9:25) χρόνος που όπως αποδείχθηκε, αντιστοιχούσε στην ενημέρωση του λαού Ισραήλ για να προετοιμαστεί για τον ερχομό του Μεσσία και να κατανοήσει την αναγκαιότητα της παρουσίας Του.

Μετά την παρέλευση των 69 εβδομάδων όπως λέει ο Δανιήλ η αλλιώς των 483 χρόνων όπως ερμηνεύεται, εμφανίζεται δια της επίγειας διακονίας του ο Ιησούς Χριστός διακηρύττοντας ότι, «ο καιρός συμπληρώθηκε και η βασιλεία τού Θεού πλησίασε». (Μάρκ.1:15) Η αναγγελία αυτή έρχεται να ανατρέψει τα πάντα απ’ όσα γνώριζαν μέχρι τότε γιατί φανέρωνε την λήξη της παλαιάς οικονομίας όπου ο Θεός αποκαλυπτόταν μόνο στον λαό Ισραήλ και την έναρξη της Νέας οικονομίας, σύμφωνα με την οποία η βασιλεία του Θεού θα γινόταν υπόθεση όλων των λαών του κόσμου!

Οι λόγοι του Κυρίου θ’ αποκαλύπτονταν στους «συνετούς»

Στην Νέα περίοδο που ξανοιγόταν για την ανθρωπότητα με πρωτοστατούσα την Κ.Δ. ο Θεός κάνει γνωστό στους ανθρώπους το σχέδιο της σωτηρίας Του!

Οι λόγοι του Κυρίου από μυστικοί  που ήταν, τώρα φανερώνονται. Στο εξής θ’ αποκαλύπτονταν στους «συνετούς»! (Δαν.12:10) Πρώτα στους δούλους Του εργάτες του ευαγγελίου και ύστερα σε όποιον με αγαθή προαίρεση τους ερευνούσε συστηματικά και επισταμένα… στους πιστούς δηλαδή κι ερευνητές της αλήθειας, που ο Ιησούς Χριστός «θα σώζει διαμέσου της απλότητας τού κηρύγματος». (Α΄Κορ.1:21).

Αυτό φάνηκε σε πολλά από τα κηρύγματα του Ιησού αλλά και από το γεγονός, ότι οι αιτιάσεις και οι αναφορές του εν λόγω «βιβλίου» 600 χρόνια αργότερα περνούν στο βιβλίο της αποκάλυψης! Μια συρραφή από προτροπές και οράματα που ο Ιωάννης έγραψε καθ’ υπαγόρευση του Ιησού Χριστού ΚΑΙ αντίθετα μ’ ότι είχε πει στον Δανιήλ, στον ίδιο διαμηνύει, «να μην σφραγίσει τα λόγια τής προφητείας αυτού τού βιβλίου επειδή ο καιρός είναι πλησίον». (Αποκ.22:10)

Το «πλησίον» μπορεί ν’ αποδείχτηκε έως σήμερα ένα αρκετά μακρύ χρονικό διάστημα διάρκειας 2000 και πλέον χρόνων αλλά για τον Κύριο, είναι όσο χρειάζεται, για να προστεθούν στην εκκλησία Του οι προσδιορισμένοι για την Βασιλεία του Ιησού Χριστού.

2.Το δεύτερο μέρος της προφητείας

Αφού είδαμε γιατί και για ποιο καιρό έπρεπε να κρατηθούν κλειστοί «οι λόγοι» του βιβλίου της προφητείας, ο Κύριος συνδέοντας την αποκάλυψη του περιεχομένου του με ότι θα συνέβαινε στους «έσχατους καιρούς», συνεχίζοντας λέει: «τότε πολλοί θα περιτρέχουν και η γνώση θα πληθυνθή». (Δαν.12:4)

Θα έρθει δηλαδή «τότε» μια περίοδος μέσα στους έσχατους χρόνους, που θα χαρακτηρίζεται από το φαινόμενο οι άνθρωποι να «περιτρέχουν»,- εννοώντας την γη-, χρησιμοποιώντας νέα ταχύτατα και περισσότερο χρηστικά για όλο τον κόσμο μέσα  επικοινωνίας, που θα ωφελούσαν τα μέγιστα στην «διάδοση και αύξηση των γνώσεων»!

Θα έλεγα, πως τουλάχιστον ως προς την διατύπωσή τους οι φράσεις, «πολλοί θέλουσι περιτρέχει» και «η γνώσις θέλει πληθυνθή», είναι καταπληκτικές, αφού ΔΕΝ θα μπορούσε να συμβεί το ένα εάν δεν γινόταν το άλλο.

Θέλω να πω ότι:

Η γνώση οφείλει την αύξησή της στα κάθε είδους μέσα επικοινωνίας, που με όσο ποιο ταχείς ρυθμούς αυτά διατρέχουν τον κόσμο, (περιτρέχουν) παρόμοια αυξάνεται και η ίδια σε όλα τα πεδία των ανθρώπινων δραστηριοτήτων.

Η για να το πούμε αλλιώς,  η γνώση για να αυξηθεί και να διαδοθεί προκειμένου να ωφελήσει πραγματικά το σύνολο των ανθρώπων, χρειαζόταν μέσα επικοινωνίας.

Έτσι λοιπόν ο Δανιήλ, όταν αναφερόταν στην περίοδο που θα παρατηρούνταν αύξηση της γνώσης, ΔΕΝ εννοούσε την εποχή που ο Αρχιμήδης  γύρω στο 230π.χ στις Συρακούσες, έβαζε τα θεμέλια μιας αρχής που αναφερόταν στην «άνωση» αλλά σε μια άλλη 2.100 χρόνια αργότερα, ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ για να φτιάξουν πλοία, υποβρύχια, πλωτές δεξαμενές, αερόστατα ,κ.αλ. αφού «τότε» ωρίμασαν οι συνθήκες και ποτέ προηγούμενα.

Είναι δύσκολο ν’ απαντηθεί τι ήταν εκείνο που έκανε τους ανθρώπους κι άργησαν να εφαρμόσουν και να τελειοποιήσουν την ποιο πάνω αρχή η και άλλες ακόμα που υπήρξαν, αφού εκτός από τον Αρχιμήδη που αναφέραμε, εμφανίστηκαν κι άλλοι σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι μαθηματικοί, φυσικοί, αστρονόμοι, μηχανικοί, ιατροί με ανακαλύψεις, ιδέες και προτάσεις, οι οποίες όμως ΔΕΝ υλοποιήθηκαν παρά μόνο στον αιώνα μας! Είναι όμως πάλι γνωστό, πως η γνώση που δεν διακινείται, αυτή να καθηλώνεται. Με την έλλειψη μέσων επικοινωνίας και η μεγαλύτερη ιδέα παρέμενε όπως είχε, αφού δεν έφτανε στους κατάλληλους ανθρώπους για να εφαρμοστεί στην πράξη.

Σήμερα η γνώση δεν διαχέεται με τον ίδιο ρυθμό όπως στα αρχαία χρόνια, γιατί δεν χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα επικοινωνίας μ’ εκείνη την εποχή και βέβαια, με κάνει να σκέφτομαι, πως αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που κάνει την διαφορά με το χθες.

Ένα Χθες, που παρά τα σπουδαία μυαλά όπως παρατηρήσαμε, κράτησε την ανθρώπινη ιστορία για 6.000 χρόνια, ίσως και περισσότερα, σταθερά υποανάπτυκτη με κάρα, τόξα, βέλη, σπαθιά και ασπίδες….Για το Σήμερα, λέμε με βεβαιότητα, ότι χαρακτηρίζεται ως η εποχή των εφαρμοσμένων επιστημών και των μεγαλυτέρων τεχνολογικών επιτευγμάτων που γνώρισε ο πλανήτης, με το παράδοξο και πρέπει να το σημειώσουμε αυτό, ότι το «σήμερα», είναι περίοδος μόλις 150 χρόνων ίσως και λιγότερο! Συμπεραίνουμε λοιπόν, ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ θα έλεγα, πως το «σήμερα», είναι το ίδιο με το «τότε» που έλεγε ο Κύριος, αφού η γνώση που αφορούσε σπουδαία όσο και λίγα μέχρι τότε άτομα, στην πραγματικότητα απλώθηκε σε κοινωνικούς τομείς και δραστηριότητες ΟΛΩΝ των ανθρώπων της γης προς τα τέλη του 19ου αιώνα, -όπως θα δούμε ποιο κάτω, -με αποκορύφωμα την εποχή μας…!

Η τυπογραφία:Το πρώτο και κύριο μέσο επικοινωνίας

Κατ’ εξαίρεση και σχετικά ποιο νωρίς από το 1850 μ.χ.,- όπου από εκεί και μετά συντελέσθηκαν όλα σχεδόν τα επιτεύγματα, –μόνο η εμφάνιση της τυπογραφίας στην Ευρώπη, πραγματοποιήθηκε περίπου το 1448μ.Χ. από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο και το πρώτο βιβλίο που τύπωσε ήταν η Αγία Γραφή,-συμπτωματικά το αναφέρω,- επτά χρόνια αργότερα, όταν τελειοποίησε πλήρως το σύστημά του…. Έως τότε, τα κάθε είδους συγγράμματα αναπαράγονταν μόνο από αντιγραφείς σε μοναστήρια και επάνω σε πάπυρους…! Ήταν όμως πολλοί ακριβοί για να είναι προσιτοί στον πολύ τον κόσμο. Η μαζική παραγωγή βιβλίων περιοδικών και εφημερίδων επέτρεψε τη γοργή μετάδοση και ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και πληροφοριών, με αποτέλεσμα τη ραγδαία μετάδοση της γνώσης και την διεύρυνση τις πνευματικής καλλιέργειας,- που έως τότε ήταν προνόμιο μόνο του κλήρου και των αριστοκρατών,- οδηγώντας τους ανθρώπους στην περίοδο της Αναγέννησης.

 κάποια άλλα παραδείγματα που εκπληρώνουν τους λόγους του Κυρίου

Σήμερα άλλα μέσα επικοινωνίας είναι τα καράβια, τραίνα, αυτοκίνητα, αεροπλάνα, δορυφόροι, τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, και τέλος το ιντερνέτ, που σε μια παγκοσμοιοποιημένη κοινωνία όπως είναι τα τελευταία χρόνια όλος ο κόσμος, η γνώση μεταφέρεται μέσα από ένα μόνιτορ και το κλικ ενός ποντικιού του υπολογιστή μας. Απίστευτα πράγματα!

Καταλαβαίνει κανείς πως δεν υπήρχαν ποτέ άλλοτε αυτά τα μέσα και μάλιστα όλα μαζί, παρά μόνο τώρα στις ημέρες που διανύουμε, πράγμα που τουλάχιστον εμένα με κάνει να πιστεύω, ότι ΤΩΡΑ ΕΚΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ  «πολλοί θα περιτρέχουν και η γνώση θα πληθυνθή».

ΠΛΟΙΑ-ΚΑΡΑΒΙΑ

Θυμηθείτε μόνο, για να φέρουμε μερικά ακόμα παραδείγματα, πως καράβια αξιόλογα όπως ήταν οι Ελληνικές τριήρεις και οι ρωμαϊκές γαλέρες που εμφανίστηκαν γύρω στα  500πχ. μπορεί να χρησιμοποιούνταν για εμπορικούς και άλλους σκοπούς όμως δεν είχαν την ικανότητα να διασχίσουν τους ωκεανούς κάνοντας υπερατλαντικά ταξίδια, πράγμα που επετεύχθη τον 15ο και 16ο αιώνα με τις κοβέρτες και τα καρράκ των Άγγλων και των Ισπανών, εξακολουθώντας να είναι ως προς την κατασκευή τους από ξύλο. Χρειάστηκαν άλλοι τρεις αιώνες έως τα μέσα δηλαδή του 18ου αιώνα και κατά την διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης όπως ονομάστηκε αργότερα, για να δούμε το πρώτο πλοίο κατασκευασμένο από σίδερο και σφυρήλατο χάλυβα και να περάσουμε από τα κουπιά και τα πανιά στην ατμομηχανή.

Από το 1850 χρειάστηκαν μόλις 150 χρόνια για ν’ αντικατασταθεί το κάρβουνο από το πετρέλαιο, οι έλικες από τις τουρμπίνες και οι κλασικοί τρόποι πλοήγησης από τα συστήματα αυτοματισμού, για να φτάσουμε τέλος, σε μια περιορισμένης έκτασης προς το παρόν τουλάχιστον πυρηνοκίνησης!!

Διανύσαμε δηλαδή μια απόσταση 6.000 ετών από τις πρώτες υποτυπώδεις μορφές κάποιων πλοιαρίων που εμφανίστηκαν το 4.000πχ. στην Παλαιστίνη όπως λέγεται, για να μένουμε τώρα στις αρχές του 21ου αιώνα έκθαμβοι, από τις μοντέρνες και ποιοτικές κατασκευές που βλέπουμε, τους απίστευτους εξοπλισμούς που διαθέτουν και τα ογκώδη εκτοπίσματα που έχουν. Οι μετακινήσεις έως την άλλη άκρη του κόσμου δεν είναι πλέον προνόμιο των λίγων αλλά και των πολλών, πράγμα που επέτρεψε την μεταφορά γνώσεων και άλλων δυνατοτήτων από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η ατμομηχανή κορυφαίο επίτευγμα της ίδιας εποχής έφερε τον σιδηρόδρομο, για να φέρει κι αυτός με την σειρά του επανάσταση στις εμπορικές μεταφορές και στην διακίνηση ιδεών και γνώσεων, με το πρώτο τραίνο να εμφανίζεται το 1830 στην Μ.Βρετανία.

ΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Οι μηχανές εσωτερικής καύσης που ακολούθησαν, το αυτοκίνητο, η παραγωγή ηλεκτρισμού και ο τηλέγραφος του Mors, ο πρόγονος κάθε μορφής τηλεπικοινωνίας που έχουμε σήμερα, ενσύρματης, ασύρματης , fax η ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αντί των σημάτων με τύμπανα, καπνό και την λάμψη φωτιάς, εμφανίστηκαν στην διάρκεια της ίδιας πάλι περιόδου. 

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ειδικά το αυτοκίνητο, κάτι σακαράκες όπως θα τις λέγαμε σήμερα, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στις αρχές του 1900 μόλις 10.000 κομμάτια κι αυτά κατά παραγγελία για τους πλούσιους της εποχής εκείνης, με τους περισσότερους ανθρώπους να τα δέχονται με καχυποψία, αφού ήταν για πολλούς «τ’αμάξια δίχως άλογα» και τα «οχήματα με τις λαστιχένιες ρόδες που γρύλιζαν», μιας και απ’ όπου περνούσαν έκαναν πανδαιμόνιο και άφηναν όπως έλεγαν χαρακτηριστικά τότε «ένα κάρο βρώμα». Όμως παρά τις κοινωνικές του αστοχίες και τις θανάσιμές του ιδιότητες, αποδείχθηκε μια θαυμάσια τεχνολογική επίτευξη αφού μαζί του έφερε τους αυτοκινητόδρομους, τις γέφυρες, τις σήραγγες και γενικά την πρόοδο στα ποιο απομακρυσμένα πλέον μέρη, εκεί όπου δεν μπορούσε να φτάσει ούτε ο σιδηρόδρομος ούτε τα πλοία, ενώ χρειάστηκαν 600.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας μόνο στις ΗΠΑ (η γνώση θέλει πληνθυθή) για να γίνει από σακαράκα αεροδυναμικό αυτοκίνητο με ασύλληπτους αριθμούς κυκλοφορίας σ’ όλο τον κόσμο.

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Τ’ αεροπλάνα πάλι, είναι καθαρά προϊόντα του 20ου αιώνα. Αυτά αναπτύχθηκαν, όπως και τ’  αυτοκίνητα, αφενός χάρη στις μηχανές εσωτερικής καύσης που είχαν ήδη εφευρεθεί, καθώς και στα τολμηρά εγχειρήματα κάποιων, όπως των αδελφών Ράιτ, οι οποίοι πραγματοποίησαν την πρώτη πτήση το 1903. Μετά το γεγονός αυτό και εξήντα χρόνια αργότερα, βλέπουμε κατάπληκτοι τον άνθρωπο, να πετά στα κράσπεδα του ηλιακού μας συστήματος. Από κει και ύστερα, χάρη της διαστημικής έρευνας και τεχνολογίας, αναπτύσσει τις παλαιές επιστήμες και ν’ ανακαλύπτει νέες και σύγχρονες εφαρμογές.

Δεν νομίζω πως χρειάζεται να εξηγήσουμε την πρόοδο της χημείας, της Ιατρικής, της αρχιτεκτονικής και τόσων άλλων επιστημών ακόμη, που άρχισαν να υποστηρίζονται πραγματικά από τις αρχές του 1900.

Επίλογος

Η κατανόηση της προφητείας, θα είχε χρησιμότητα και όφελος ΜΟΝΟ εάν γίνει εργαλείο προς σωτηρία και όχι στείρα γνώση. Την απόδειξη σ’ αυτό την βλέπουμε από την ζωή του Δανιήλ και σ’ ότι καταλήγει λέγοντας, καθώς διερευνά τους λόγους του Κυρίου. ΔΙΟΤΙ, την ίδια εποχή που «πολλοί θα περιτρέχουν και η γνώση θ’ αυξηθεί», ΤΟΤΕ: «Πολλοί θα καθαριστούν, και θα λευκανθούν, και θα δοκιμαστούν· και οι ασεβείς θα ασεβούν· και κανένας από τους ασεβείς δεν θα καταλάβει· όμως, οι συνετοί θα καταλάβουν». (Δαν.12:10)

Από fonhbowntos.gr Ιούλιος 28, 2013 Τα σημεια των καιρων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ