Το ευαγγέλιο η μόνη οδός

Η διδασκαλία του Ευαγγελίου δεν αφορά μόνο την επιστροφή των εθνών, αλλά και τη σωτηρία των Ισραηλιτών μέσω του Ιησού Χριστού. Ο Θεός γκρεμίζει τον μεσότοιχο του φραγμού (Εφ.2:14), ενώνοντας όλους σε ένα σώμα, την Εκκλησία.
Όσοι βαπτίστηκαν στον Χριστό, ενδύθηκαν Αυτόν και ποτίστηκαν στο ίδιο Πνεύμα, ώστε να γίνουν παιδιά του Θεού διά της πίστεως και όχι μέσω του νόμου. Πλέον, δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ Ιουδαίου και Έλληνα, δούλου και ελεύθερου, άνδρα και γυναίκας. Όλοι αποτελούν ένα σώμα, με κεφαλή τον Ιησού Χριστό, τον θεμελιωτή της πίστης μας (Γαλ.3:28, Α΄ Κορ.12:13).
Διαχρονική και πολύτιμη η αξία του ευαγγελίου
Οι αξίες του Ευαγγελίου είναι διαχρονικές και πολύτιμες. Γι’ αυτό ανοίξαμε αυτή τη νέα ενότητα, για να αναδείξουμε τη χρησιμότητά του, ακόμα και σε όσους δεν το γνωρίζουν. Οι ευλογίες του κηρύγματός του είναι ήδη ορατές, ενεργούν στη ζωή των πιστών και δεν περιορίζονται στα θαύματα της πρώτης αποστολικής περιόδου, αλλά συνεχίζονται και σήμερα. Ο Λόγος του Θεού μας βεβαιώνει πως «ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος χθες, σήμερα και εις τους αιώνες» (Εβρ.13:8).
Στις μέρες μας πολλοί απλοί άνθρωποι μαρτυρούν περιστατικά θεραπείας και θαυμάτων που αποκαλύπτουν τη δόξα του Κυρίου. Παράλληλα, οι πιστοί σε όλο τον κόσμο περιμένουν με λαχτάρα την εκπλήρωση της τελευταίας υπόσχεσής Του για την «όψιμη βροχή» και τον «υετό» της ευλογίας πριν από τη συντέλεια του αιώνα τούτου. Όπως είπε ο Κύριος, «Η δόξα του εσχάτου τούτου οίκου θέλει είσθαι μεγαλυτέρα της του πρώτου» (Αγγ.2:9), αναφερόμενος στην αποστολική εκκλησία των εσχάτων ημερών.
Η επίδραση του ευαγγελίου
Κατά τη γνώμη μου, το Ευαγγέλιο δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε δύο θεμελιώδεις ενέργειες του Θεού: Την χαρά της αναγέννησης και την εμπειρία του βαπτίσματος στο Άγιο Πνεύμα. Οι απόστολοι, ως πρώτοι αποδέκτες των επουράνιων δωρεών του Κυρίου, έδειξαν τη σημασία αυτών των εμπειριών, καθώς μέσω του κηρύγματός τους και της επιθέσεως των χειρών, χιλιάδες ψυχές λάμβαναν το Άγιο Πνεύμα. Το ίδιο έργο συνέχισαν οι μεταγενέστεροι εργάτες του Ευαγγελίου μέχρι σήμερα κι ελπίζω, έως το τέλος.
Αν έπρεπε να ιεραρχήσω αυτές τις δύο ενέργειες, θα τις χαρακτήριζα ως τα μεγαλύτερα θαύματα που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος. Μεγαλύτερα ακόμη τολμώ να πω κι από θεραπείες ή αναστάσεις νεκρών, διότι μέσα από τη δοκιμασμένη διδασκαλία και την αληθινή μαρτυρία του Ευαγγελίου, δίνεται η δυνατότητα στους πιστούς να επιτύχουν δύο ζωτικά πράγματα. Αυτά είναι πρώτον, η νέα ζωή που προσφέρει ο Χριστός δια της αναγεννήσεως και δεύτερον, η πλήρωση με το Άγιο Πνεύμα που χαρίζει δύναμη και καθοδήγηση στον πιστό για να ζει κατά το θέλημα του Θεού.
Ωστόσο, στην επιθυμία μας να δούμε θεαματικά σημεία και θαύματα, συχνά μας διαφεύγει αυτή η βαθύτερη αλήθεια.
Οι δύο μεταμορφώσεις
Η μεταμόρφωση του χαρακτήρα μέσω του Ευαγγελίου: Αυτή η πρώτη μεταμόρφωση αφορά στην πνευματική αναγέννηση του πιστού. Ο χαρακτήρας του αλλάζει και αναπλάθεται από τις δυνάμεις του Αγίου Πνεύματος, ώστε να φτάσει στην πλήρη ενότητα της πίστης και της επίγνωσης του Υιού του Θεού. Αυτό είναι το πρώτο βήμα προς την πνευματική τελείωση και τη σωτηρία, που οδηγεί στην είσοδο στη Βασιλεία των Ουρανών. Ο σκοπός είναι να φτάσει ο πιστός σε πνευματική ωριμότητα, η οποία περιγράφεται ως «τέλειος άνδρας» και να αποκτήσει το «μέτρο ηλικίας του πληρώματος του Χριστού» (Εφεσ. 4:13).
Η μεταμόρφωση των σωμάτων κατά τη Δευτέρα Παρουσία: Η δεύτερη μεταμόρφωση αφορά τους ζωντανούς χριστιανούς κατά την επιστροφή του Κυρίου. Όταν ο Κύριος επιστρέψει στο τέλος των καιρών, οι χριστιανοί θα λάβουν νέα, πνευματικά σώματα, παρόμοια με το σώμα του αναστημένου Χριστού. Αυτή η αλλαγή θα συμβεί σε μια στιγμή, κατά την οποία ο Κύριος θα εμφανιστεί και θα παραλάβει τους δικούς Του.(Α΄Κορ.15:50-54, Α΄Θε.4:13-τελ.) Αυτή η στιγμή αναφέρεται ως η ώρα της λύτρωσης των πιστών και της τελικής δικαίωσης, λίγο πριν την εμφάνιση του Αντίχριστου και τη δοκιμασία που θα έρθει πάνω σε αυτούς που δεν πίστεψαν στον Λόγο του Κυρίου. (Ματθ.24:21κ.αλ.)
Η αρχή του ευαγγελίου
Η αρχή του ευαγγελίου ξεκίνησε με τον Ιησού Χριστό, ο οποίος κήρυττε το ευαγγέλιο της Βασιλείας του Θεού στην Γαλιλαία (Μάρκ.1:14).Εξηγούσε ότι η αποστολή Του δεν περιορίζεται στη Γαλιλαία, αλλά πρέπει να ευαγγελίσει τη Βασιλεία του Θεού σε όλη τη γη. (Λουκ.4:43) Παρά τις προσπάθειες του διαβόλου και των υποχείριών του να τον εμποδίσουν, (Ματθ.4:1-10,16:23, 28:15, Λουκ.22:53), το σχέδιο του Θεού εκπληρώθηκε μέσω του σταυρικού θανάτου και της ανάστασης του Ιησού όπως είχε προφητευθεί. (Γέν. 3:15, Κολ. 2:15). Οι προφήτες και ο νόμος μιλούσαν για τον Μεσσία και ο Ιησούς πληρούσε αυτές τις προφητείες: «Ούτως είναι γεγραμμένον και ούτως έπρεπε να πάθη ο Χριστός και να αναστηθή εκ νεκρών τη τρίτη ημέρα, και να κηρυχθή εν τω ονόματι αυτού μετάνοια και άφεσις αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, γινομένης αρχής από Ιερουσαλήμ» (Λουκ. 24:46-47,Ματθ.54-56).
Το έργο του ευαγγελίου δεν τελείωσε με τον θάνατο του Ιησού, αλλά άρχισε ουσιαστικά μετά την ανάστασή Του. Ο Ιησούς εμφανίστηκε ζωντανός στους μαθητές Του για 40 ημέρες, μιλώντας τους για τη Βασιλεία του Θεού (Πράξ.1:3).Τους ενθάρρυνε να φυλάξουν όσα διδάχθηκαν και τους έδωσε την εντολή να κηρύξουν το ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη, από την Ιερουσαλήμ και μέχρι τα πέρατα της γης (Πράξ. 2:31, Β΄Τιμ.2:2).
Η Καινή Διαθήκη είναι ο μόνος δρόμος
Η Καινή Διαθήκη είναι ο μόνος δρόμος που οδηγεί με ασφάλεια στη Βασιλεία των Ουρανών, και για αυτό πρέπει να την προβάλουμε με όλη μας την ψυχή, χωρίς να παραδεχόμαστε άλλες οδούς ή φιλοσοφίες. Ο Απόστολος Πέτρος, όταν αναφέρεται στον «βεβαιότερο προφητικό λόγο», εννοεί μόνο το Ευαγγέλιο, και μας καλεί να προσέχουμε αυτό το λόγο, όπως προσέχουμε σε λυχνάρι που φέγγει σε σκοτεινό τόπο (Β΄Πέτ. 1:19).
Σήμερα, το σκοτάδι στον κόσμο αυξάνεται λόγω του πνεύματος του αντίχριστου, και εμείς έχουμε την ευθύνη να είμαστε φως, όπως το λυχνάρι σε σκοτεινό τόπο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ψυχές μας είναι σε διαρκή κίνδυνο, λόγω του ψευδοχριστιανικού και ανόσιου περιβάλλοντος που ζούμε. Παρά την πίστη ότι στην Ελλάδα θα γίνουν ευλογίες, πρέπει να κρατάμε το Ευαγγέλιο και να προσέχουμε «μέχρις ότου έρθει η αυγή της ημέρας και ο φωσφόρος ανατείλει μέσα στις καρδιές μας» (Β΄Πέτ. 1:19).
Το Ευαγγέλιο μας πληροφορεί ότι ζούμε «ενιαυτόν ευπρόσδεκτον» και «ημέρες σωτηρίας», και είναι ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις πεποιθήσεις μας και να εξετάσουμε αν έχουμε απομακρυνθεί από τον αληθινό λόγο του Χριστού. Όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, το Ευαγγέλιο είναι «δύναμις Θεού προς σωτηρίαν εις πάντα τον πιστεύοντα» (Ρωμ.1:16), και μόνο μέσα από αυτό μπορούμε να σωθούμε.
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να βρεθούμε την ημέρα του Κυρίου ανάμεσα σε εκείνους που αδιαφόρησαν και δεν πίστεψαν, ενώ είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στο έργο του Θεού και να σωθούν. Όπως αναφέρει ο Λόγος του Θεού, εκείνη η ημέρα θα είναι μια ημέρα καταστροφής για όσους παρέβλεψαν τη σωτηρία που τους προσφερόταν.(Πράξ.13:41)
Γιάννης Μαστοράκος