Ο μικρότερος, στην Βασιλεία των ουρανών θα είναι μεγαλύτερος του Ιωάννη

Θα έβαζε ποτέ κάποιος απλός χριστιανός κατά νου, ότι ο ίδιος θα μπορούσε να ονομαστεί μεγαλύτερος του Ιωάννη του βαπτιστή στην Βασιλεία των ουρανών; Σας λέω πως όχι, παρεκτός εάν ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός στον οποίον ο Πατέρας Θεός έδωσε πάσα εξουσία εις τον ουρανό κι επί της γης ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΊΝΕΙ, δεν μας είχε βεβαιώσει γι αυτό! Συγκεκριμένα, ο Ματθαίος και ο Λουκάς μας σώζουν τα εξής απ’ ομιλία του Ιησού, καθώς απευθυνόταν τόσο προς τους έχοντες τ’ αξιώματα γραμματείς και Φαρισαίους όσο και προς τους μαθητές Του:
< …σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων εκ γυναικών ουδείς προφήτης είναι μεγαλύτερος Ιωάννου του βαπτιστού· πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία του Θεού είναι μεγαλύτερος αυτού>. (Λουκ. 7:28)
Ο Ιωάννης και ταπεινός υπήρξε, και φίλος και συγγενής του Ιησού ήταν, -όλοι το γνωρίζουν αυτό-, και αφοσιωμένος στον Θεό ώστε και προάγγελος του ερχομού του Κυρίου ήταν, πλην όμως ανήκε στον προχριστιανικό κόσμο του νόμου. Αυτό σημαίνει πως αν και τον αναγνωρίζει ως μεγαλύτερο μεταξύ όλων των προφητών της προ ελεύσεώς Του περιόδου,(η αξιολόγηση αυτή είναι του Κυρίου), παρόλα αυτά η μεγαλοσύνη του,-πάντοτε κατά τον Κύριο-, δεν ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ με τους πιστούς της χάριτος οι οποίοι, όπως μας βεβαιώνει ο Ιησούς, καθώς θα εισέρχονται δι΄ αυτής στην Βασιλεία των ουρανών, θα είναι μεγαλύτεροι από αυτόν…! Γιατί;
Διότι,– και αυτή είναι η βασική απάντηση στην ερώτηση,- η Βασιλεία των ουρανών είναι μια ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΓΗ. Στην Βασιλεία των ουρανών τα κριτήρια αλλάζουν…Η είσοδος σ΄ αυτή είναι ο τελικός προορισμός και τόπος ανάπαυσης και ταυτόχρονα δόξης εκείνων των «μικρών» που με ταπεινότητα περπάτησαν στην γη ΜΕ τον Θεό και όχι εκείνων οι οποίοι με τον ένα η τον άλλο τρόπο μεγαλούργησαν στην γη! Αυτό κατά τα λεγόμενα του Ιησού αφορά και τους Αγίους της Παλαιάς Διαθήκης! Προφανώς στην Βασιλεία, αν μας αξιώσει ο Θεός, θα δούμε όλους εκείνους της Π.Δ. να έχουν καταλάβει την ανάλογη γι αυτούς θέση από τον Θεό, καθώς με τις ζωές τους, (τον αγιασμός τους, τις εμπειρίες, τις γνώσεις, τις αποκαλύψεις, τα χαρίσματα και τις εφαρμογές της πίστεώς τους) μας δίδαξαν, πως ιδανικά κι εμείς πρέπει να περπατάμε με τον Κύριο, ΑΛΛΑ σε καμία περίπτωση δεν αξιολογούνται το ίδιο με τον κάθε πιστό που έχει σφραγίσει την γνωριμία του προσωπικά με τον Ιησού Χριστό με συνθήκη αίματος, όχι εκείνη των θυσιών με ταύρους, πρόβατα κ.κο., της Π.Δ. αλλά με το άγιο αίμα του Κυρίου μας, που έτρεξε στον σταυρό του μαρτυρίου.
Με άλλα λόγια, ο Ιησούς μοιάζει σαν να δίνει έμφαση στην αξία της Νέας Διαθήκης και σ’ όσους συμμετέχουν σ’ αυτή παρατηρώντας, ότι οι άγιοι της Π.Δ. διαφέρουν, καθώς υστερούν ως προς την εγγύτητά τους με τον Θεό, ΚΑΙ πως η Νέα Διαθήκη αναπληρώνει αυτή την έλλειψη, αποκαθιστώντας την σχέση του ανθρώπου με Τον ίδιο σε προσωπικό πλέον επίπεδο ! Αυτό λέγεται υπέρβαση…ΚΙ έγινε από τον Ιησού Χριστό για να ενθαρρύνει τους «μικρούς» πιστούς της Ν.Δ., καταδεικνύοντας, πως πάνω από κάθε κοσμική η προφητική μεγαλοσύνη σημασία έχει,να το ξανά πούμε, η πνευματική ζωή και ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ…
Να θυμόμαστε πάντοτε:
ΑΥΤΗ Η ΣΧΈΣΗ διατηρείται ζωντανή ΜΟΝΟ μέσα στην ΧΑΡΗ…Στο δώρο δηλαδή από τον Θεό για μια ακόμα ευκαιρία, στο δώρο της συγχώρεσης, στο δώρο της σωτηρίας, στο δώρο της Βασιλείας των ουρανών και της αιωνίου ζωής. Έννοιες Ασύλληπτες ΚΑΙ Ακατανόητες για τον προχριστιανικό κόσμο, καθώς μέσα από την Βασιλεία του Θεού η οποία βρίσκεται από τα τώρα μέσα μας,(στα μέλη μας μέσα, για να το πω με έμφαση), οι άνθρωποι μπορούν να βιώσουν μια πνευματική ανύψωση και εγγύτητα (πλησίασμα) με τον Θεό που πριν από την έλευση του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας ήταν αδύνατον να επιτευχθεί, παρά μόνο σε λίγους Βασιλείς, Ιερείς και προφήτες, οι οποίοι πάλι ούτε στο μικρό δαχτυλάκι του “μικρότερου” πιστού δεν θα μπορούν να συγκριθούν στην Βασιλεία, κατά τα λεγόμενα πάντοτε του Ιησού Χριστού!
Για το τέλος να πούμε ότι:
Αυτά είναι τα καλά νέα της Βασιλείας των ουρανών τα οποία μαθαίνουμε δια στόματος Ιησού Χριστού, πλην όμως να εννοούμε ότι «Μέγας» (στην Βασιλεία) θα είναι «ο υπάρχων (εδώ στην γη) μικρότερος μεταξύ πάντων υμών»…Με τα λόγια αυτά παρακινούσε τους μαθητές Του, να υπηρετούν ο ένας τον άλλο με “αγάπη εκ καθαράς καρδίας και συνειδήσεως αγαθής και πίστεως ανυποκρίτου”. (Λουκ.9:48, Α΄Τιμ.1:5)
Μαστοράκος Γιαννης