Τα Καλύτερα και Συνεχόμενα

Ο Λόγος του Θεού παρέχει ΕΡΓΑΛΕΙΑ και ΜΕΣΑ που δυναμώνουν τον πιστό, ώστε αυτός να μην περπατάει πλέον σαν κάποιους που,- όπως λέει ο απόστολος Παύλος,- «πόρωσαν τις καρδιές τους, παρέδωσαν τον εαυτό τους στην ασέλγεια κι εργάζονται ακόρεστα κάθε ακαθαρσία». (Εφεσ.4:19) Έχει προβλέψει δηλαδή ο Θεός να παρέχει δια του ευαγγελίου, «τα καλύτερα και συνεχόμενα για την σωτηρία του», αυτά δηλαδή που έχουν ΣΧΕΣΗ κι είναι ΧΡΗΣΙΜΑ για την σωτηρία του ανθρώπου προκειμένου να παύσει από το να κλυδωνίζεται περιφερόμενος με τον ΑΝΕΜΟ κάθε διδασκαλίας και ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΩΝ που μηχανεύεται η απάτη των ανθρώπων! (Εβρ.6:9) Μένοντας στον γραπτό από τους μαθητές του Κυρίου Λόγο του Θεού, δεν θα έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι αγωνιζόμαστε μάταια,  αλλά και την ημέρα της παρουσίας του Κυρίου θΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΙ ότι δεν θα βρεθούμε χωρίς ένδυμα γάμου, γυμνοί και εκτεθειμένοι!(Ματθ.22:12-13, 25:10,Αποκ.19:9)

ΌΛΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Για τον ΜΗ αναγεννημένο χριστιανό, ΔΕΝ υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να ευαρεστήσει Τον Θεό και στο τέλος να δικαιωθεί, αφού θα προσπαθεί πάντοτε,-αν το κάνει,- δια των έργων του νόμου να το πετύχει, κι όχι δια της πίστεως και του ονόματος του Ιησού Χριστού. (Ιωάν.3:3, Ρωμ.7:6, Β΄Κορ.3:6) Την αδυναμία του ανθρώπου να πλησιάσει ο ίδιος τον Θεό με τα καλά του έργα, την αναπληρώνει ο Κύριος με το θαύμα της αναγέννησης! (Α΄Κορ.2:10,13) Εάν αναγεννήθηκες είναι επειδή πίστεψες, διότι:

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ φανερώνει δια του Πνεύματος την πίστη στον αληθινό Θεό…

Η αναγέννηση ανοίγει στον άνθρωπο τον δρόμο προς την σωτηρία του για όσο καιρό αυτός ανταποκρίνεται στο ουράνιο κάλεσμα από τον Πατέρα Θεό…(Β΄Κορ.4:6, Εφε.2:8, Ιωάν.3:27) Η αλλιώς φωτίζει τους ανθρώπους, (Εβρ.6:4, Γαλ.3:3, Εφε.2:8, Εβρ.10:32)

Η αναγέννηση Τους κάνει να γεύονται:

1ον τις επουράνιες δωρεές, «παρουσία Κυρίου, σωτηρία, ουράνια Βασιλεία και ζωή αιώνιο», (Πραξ.3:19, Ρωμ.5:9, Λουκ.17:20, Ιωάν.3:16)

2ον τον καλό Λόγο Του Θεού, για να προσβλέπει στην αλήθεια και να ελευθερώνεται από την αμαρτία, (Β΄Τιμ.3:16, Ιωαν.17:17, Ρωμ.10:8-9) και

3ον τις δυνάμεις του μέλλοντος αιώνος…Σ’ αυτό ας δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή καθώς ήταν και προτεραιότητα του αποστόλου Παύλου, ο οποίος έλεγε: «Σε σχέση δε με τα πνευματικά, αδελφοί, δεν θέλω να είστε σε άγνοια». (Α΄Κορ.12:1, Εφεσ.1:17, 3:16-19 κ.αλ.)

Τα Πνευματικά βήματα της πίστεως

Έχοντας ο ίδιος ο Παύλος εμπειρίες Του Πνεύματος, σύμφωνες μάλιστα και με το εξ αποκαλύψεως από Τον Θεό ευαγγέλιό Του, (Εφεσ.3:3) ερμηνεύει και εξειδικεύει τις δυνάμεις του «μέλλοντος αιώνος» τόσο απλά, που σ’ όλους σχεδόν τους αναγεννημένους χριστιανούς φαντάζουν,-υποθέτω και σήμερα,-οικεία και προσιτά, αρκεί να μην φοβούνται τα πνευματικά κολυμβήματα! (Ιεζ.47:5, Λουκ.24:49, Πραξ.2:1 κ.αλ.)

Τα Πνευματικά βήματα της πίστεως (κολυμβήματα), τα οποία εδώ να πούμε ότι δεν δίνονται μόνο προς το συμφέρον του ενός αλλά κι όλου του σώματος του Χριστού, περιγράφονται από την Α΄ Κορινθίους επιστολή του Παύλου στο κεφ.12 από το 8 εδ. Έως το 11

  1. Σ’ άλλον δίνεται λόγος σοφίας, σε άλλον λόγος γνώσης, σ’ άλλον πίστη, σ’ άλλον χαρίσματα θεραπειών, σ’ άλλον δε ενέργειες θαυμάτων, σε άλλον δε προφητεία, σε άλλον δε διακρίσεις πνευμάτων, σε άλλον δε γένη γλωσσών, σε άλλον δε ερμηνεία γλωσσών· και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει. (Α΄Κορ.12:8-11)

Όπως φαίνεται κι από άλλα χωρία του Λόγου Του Θεού, το κήρυγμα της Βασιλείας των Ουρανών δεν θα μπορούσε να ξεχωρίσει και ούτε βέβαια ν’ αποδώσει καρπούς, εάν δεν συνοδευόταν από την δύναμη του Πνεύματος Του Αγίου, καθώς το μήνυμά του δεν αφορούσε επίγειες βασιλείες αλλά την βασιλεία των ουρανών.  Η αποστολή Του ΕΙΝΑΙ μεταξύ άλλων, η συγκρότηση της εκκλησίας του Ιησού σε σώμα Χριστού, (Ρωμ.8:29) στολισμένη με τα ιδιαίτερα, όπως είδαμε πνευματικά χαρίσματα, για το έργο τής διακονίας, την τελειοποίηση των αγίων και την διατήρηση των πιστών στην παρουσία του Κυρίου μέχρι την επιφάνειά Του! (Ματθ.10:8, 12:28, Μαρκ.3:15, Πραξ.5:15,19:22, Ρωμ.1:11, 12:6, Α΄Κορ.1:17, A΄Τιμ.4:14 κ.α.)

Είναι κι άλλα «καλά» και «χρήσιμα» 

Καθώς ερευνούμε, εννοούμε ως «συνεχόμενα» για την σωτηρία κι άλλες «διδασκαλίες», από τον Λόγο του Θεού με τις στοιχειωδέστερες από τις οποίες να αποτελούν κατά τον απόστολο Παύλο, το βαρόμετρο για την σωστή εξέλιξη ενός χριστιανού. (Εβρ.6:1) Αυτές είναι:

α) Η  μετάνοια από νεκρά έργα

β) Η συγχώρεση των παλαιών αμαρτιών

γ) Η διδαχή των βαπτισμών «ενν. Το βάπτισμα στο νερό και στο Πνεύμα Το Άγιο» (Εβρ.6:2)

δ) Της επιθέσεως των χειρών

ε) Της επιφάνειας του Κυρίου «ενν. η αρπαγή της εκκλησίας, Δευτέρα Παρουσία»

στ΄) Της αναστάσεως των νεκρών «ενν. η πρώτη ανάσταση, η χιλιετή Βασιλεία του Χριστού επί της γης μετά πάντων των αγίων» και

ζ) Της αιωνίου κρίσεως. «ενν. ο διαχωρισμός των προβάτων από τα ερίφια, η είσοδος των αγίων στην ουράνια Βασιλεία και η πλήρης καταστροφή του παρόντος υλικού σύμπαντος κόσμου» (Ματθ.25:34)

Συμπέρασμα

Ο αναγεννημένος χριστιανός, θα πρέπει να βεβαιώνεται πάντοτε, ότι είναι στο πνεύμα της Καινής Διαθήκης, να εξετάζει κάθε μέρα τον εαυτό του εάν στέκεται στην πίστη και τέλος, χωρίς να μένει στάσιμος, οφείλει να προχωράει πάντοτε προς την τελειότητα. Τι σημαίνει αυτό; Εάν φωτίστηκε, εισήλθε στην χάρη του Θεού, αναγεννήθηκε και γεύτηκε την ομορφιά του Λόγου Του, είναι για να μάθει, ότι ο δρόμος που οδηγεί στην ομοίωση με το Θεό δεν είναι η έπαρση, αλλά η ταπείνωση, όπως μας την δίδαξε με το παράδειγμά του ο Ιησούς Χριστός.(Φιλιπ.2:5-10, Ματθ.20:28) Αυτό Σημαίνει πως και ο πιστός με την σειρά του θα πρέπει να δεχτεί με απλότητα τις οδηγίες του ευαγγελίου για να καταντήσει σε μέτρο πληρώματος του Κυρίου μας που όμως,  χωρίς αναγέννηση και Πνεύμα Άγιο είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να πετύχει…! Όσα λοιπόν έχουν σχέση και είναι χρήσιμα για την σωτηρία, διακρίνονται από ανθρώπους σωσμένους που «βλέπουν» μέσα στον Λόγο του Θεού!

γιαννης μαστορακος

Σχόλια